18.10.2020 / 10:41
StoryEditor

Poczta Polska uruchomiła stronę internetową z dostępem do najpopularniejszych usług stacjonarnych

Poczta Polska usprawni odprawy celne przesyłek międzynarodowych (fot. Konrad Kaszuba)
Poczta Polska 18 października br. uruchomiła specjalną stronę internetową www.poczta-cyfrowa.pl, dzięki której klienci zyskują dostęp do najchętniej wybieranych usług cyfrowych, które do tej pory były rozproszone w ramach całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. Dzięki nowej stronie klienci zapłacą mniej za oferowaną usługę lub produkt, albo zaoszczędzą czas, jaki musieliby poświęcić na przyjście do placówki.

Poczta Polska dzięki nowej stronie oferuje klientom możliwość skorzystania z wielu swoich usług bez konieczności odwiedzania placówek pocztowych i bez wychodzenia z domu. Dzięki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
17.12.2025 / 17:46
StoryEditor
Adam Imielski, Kraft Heinz: Zainwestowaliśmy w Polsce 100 mln dolarów w 5 lat [WYWIAD]
Adam Imielski, Kraft: Heinz: Zainwestowaliśmy w Polsce 100 mln dolarów w 5 lat (fot. materiały prasowe)

Adam Imielski, dyrektor zarządzający Kraft Heinz w Polsce, opowiada o transformacji giganta oraz roli, jaką w jego strategii odgrywa nasz kraj. Mówi o walce marek producenckich z markami własnymi oraz o tym, dlaczego sukcesu w branży FMCG nie da się dziś osiągnąć z pominięciem dyskontów. Zdradza też, jak widzi przyszłość rynku detalicznego w Polsce i jakim rodzajom sklepów daje szanse na wzrosty.

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • Co oznacza podział koncernu Kraft Heinz na dwa odrębne podmioty? 
  • Jaką rolę pełni Polska w globalnej strategii firmy Kraft Heinz? 
  • Ile z tego, co produkuje zakład w Pudliszkach trafia na eksport? 
  • Jakie produkty marki Heinz przeznaczone na rynki Europy Zachodniej powstają w zakładzie w Pudliszkach?
  • Jak zmienia się obraz handlu detalicznego w Polsce?
  • Czy dyskonty pokazały już maksimum swoich możliwości?
  • Dlaczego percepcja cenowa dyskontów jest wypaczona?
  • Czy hipermarkety to format, który ma szanse utrzymać się na rynku?
  • Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków?
  • Czy udział zakupów robionych na promocji będzie w Polsce rósł?

Na początku września zarząd koncernu Kraft Heinz zatwierdził podział firmy na dwie odrębne spółki. Co ta decyzja oznacza w praktyce? 

Ogłosiliśmy właśnie kolejne kroki na drodze naszej transformacji, przedstawiając plan podziału Kraft Heinz na dwa wiodące w branży, odrębne podmioty, funkcjonujące obecnie pod roboczymi nazwami: Global Taste Elevation Co. oraz North American Grocery Co.  Dzięki temu każda z firm będzie lepiej przygotowana do pełnego wykorzystania swojego potencjału jako niezależna spółka. 

Czyli nazwy tych spółek nie są docelowe?

Tak, ich ostateczne nazwy zostaną ustalone w późniejszym terminie.

Czy ten podział przełoży się na działalność firmy w Polsce? 

Finalizacja transakcji nastąpi w drugiej połowie 2026 roku. Do tego momentu Kraft Heinz będzie prowadzić działalność operacyjną bez zmian – dotyczy to również naszej działalności w Polsce. 

Jaka jest rola Polski i całego regionu CEE w globalnej strategii Kraft Heinz?

W globalnej strategii naszej grupy Polska zalicza się do krajów o dużym potencjale wzrostu. Realizujemy więc liczne inwestycje i planujemy kolejne. Nasz kraj jest też ważny w kontekście zaplecza produkcyjnego, bo 50 proc. wolumenu produkcyjnego fabryki w Pudliszkach trafia do krajów Europy Zachodniej

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2025 / 16:49
StoryEditor
Żabka w Wigilię i Święta 2025: Do której godziny otwarte sklepy? [HARMONOGRAM]
Przykład godzin otwarcia placówki Żabka w okresie noworocznym. Szczegółowy harmonogram znajdziesz na drzwiach swojego ulubionego sklepu. (Fot. Żabka + Facebook)

W okresie od Wigilii aż do święta Trzech Króli sklepy będą inaczej czynne niż zazwyczaj. Dotyczy to również sklepów sieci Żabka. Sprawdzamy w jakich godzinach będą otwarte sklepy Żabka w okresie świątecznym.

W artykule przeczytasz: 

  • Aż sześć dni, kiedy godziny otwarcia Żabki będą inne niż zazwyczaj lub będą zamknięte
  • Godziny otwarcia Żabki w Wigilię i Boże Narodzenie – jak podchodzą franczyzobiorcy?
  • W jakich godzinach będą czynne Żabki w Sylwestra?
  • Czy Żabka będzie otwarta w Nowy Rok?
  • Harmonogram otwarcia sklepów Żabka w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku
  • Jak sprawdzić godziny otwarcia konkretnego sklepu Żabka?
  • Żabka kusi franczyzobiorców bonusami za otwarcie sklepu w Święta i Nowy Rok

Aż sześć dni, kiedy godziny otwarcia Żabki będą inne niż zazwyczaj lub będą zamknięte

W ciągu najbliższych kilkunastu dni aż sześciokrotnie sklepy Żabki będą działać inaczej niż zazwyczaj. Dotyczy to następujących dni:

  • 24 grudnia 2025 r. (Wigilia Bożego Narodzenia),
  • 25 i 26 grudnia 2025 r. (pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia),
  • 1 stycznia 2026 r. (Nowy Rok),
  • 4 stycznia 2026 r. (niedziela niehandlowa),
  • 6 stycznia 2026 r. (święto Trzech Króli)

– W tych dniach obowiązują te same zasady działalności, jak w niedziele objęte ograniczeniami handlu. Większość sklepów Żabka pracuje w dni objęte ograniczeniami, korzystając z wyłączenia dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż osobiście i na własny rachunek. Jednak decyzję o otwarciu sklepu podejmą sami franczyzobiorcy – informuje biuro prasowe Żabki.

Przeczytaj także ten artykuł: Pracownicy handlu będą protestować przed świętami. "Solidarność" zapowiada akcje w sklepach.

Godziny otwarcia Żabki w Wigilię i Boże Narodzenie – jak podchodzą franczyzobiorcy?

Sami właściciele sklepów Żabka, z którymi rozmawialiśmy oraz którzy udzielają się na forach dla franczyzobiorców mają bardzo różne podejście do pracy w Wigilię oraz święta Bożego Narodzenia.  

– W Wigilię naszą Żabkę będziemy mieć otwartą od 6.00 do 14.00. Później też chcę mieć czas dla rodziny – mówi Żaneta, która prowadzi Żabkę w Poznaniu. – Pierwszego dnia Świąt zawsze mamy zamknięte, a w drugi dzień otwieramy o 11.00 i pracujemy do 19.00 – dodaje.

Z kolei jeden z franczyzobiorców w mediach społecznościowych podaje, że w Wigilię zamierza mieć otwartą Żabkę od godz. 6.00 do 15.00, bo wówczas klienci często jeszcze kupują pieczywo, ryby i inne produkty, których im brakuje do świątecznej wieczerzy. Co ciekawe, ten sam fanczyzobiorca otwiera sklep w Wigilię po raz drugi! Jego Żabka jest dodatkowo otwarta w godz. od 19.00 do 23, ponieważ wówczas ma duży utarg na alkoholu i napojach. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 66% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. grudzień 2025 01:50