27.11.2019/11:20

Poczta Polska wstawi automaty paczkowe do sklepów Carrefour, Kaufland i Delikatesy Centrum

Urządzenia do odbioru paczek sygnowane logo Poczty Polskiej pojawią się w kolejnych sieciach handlowych. Firma pochwaliła się, że rozpoczęła testy automatów w Carrefourze. Na tym jednak nie koniec planu rozwoju sieci maszyn paczkowych.

Według "Rzeczpospolitej", Poczta Polska w przyszłym roku wstawi automaty do sklepów Kaufland, jak również do placówek sieci organizowanych przez Grupę Eurocash, takich jak Delikatesy Centrum, Abc, Lewiatan i Groszek. Państwowy gigant chce także budować sieć automatów paczkowych na stacjach Orlennu.

Celem Poczty Polskiej na przyszły rok jest zwiększenie liczby punktów odbioru paczek (maszyny oraz placówki) do minimum 15 tys. lokalizacji w całym kraju. Obecnie tego rodzaju punktów jest 12 tys. W skład sieci "Odbiór w Punkcie" wchodzą placówki Poczty Polskiej, sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruch, a także automaty paczkowe w placówkach pocztowych oraz w Biedronkach.

Przypomnijmy, że Poczta Polska szykuje się także do montowania automatów paczkowych w blokach mieszkalnych. Według "Pulsu Biznesu", firma chce przejąć start-up Pakomatic, który zajmuje się właśnie tego rodzaju działalnością.

Jak informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl w październiku, Poczta Polska planuje w niedalekiej przyszłości wybrać nazwę dla swoich automatów do odbioru paczek. Rozważane są trzy warianty: paczkobox, pocztobox i smartbox. Poczta Polska poszukuje chwytliwej nazwy, która stałaby się alternatywą dla określenia "paczkomaty" - do tego znaku towarowego prawa posiada główny konkurent PP, czyli InPost. Naturalnym pomysłem na odróżnienie się byłby "pocztomat", ale InPost zapobiegawczo zarejestrował również ten znak, w 2016 r.

- W związku z rozwojem sieci automatów paczkowych, Poczta Polska planuje dokonać wyboru nazwy handlowej tych urządzeń do końca br. Będzie pod nią promowana metoda dostawy przesyłek na rynku e-commerce - potwierdzała nasze informacje Justyna Siwek, rzecznik prasowa Poczty Polskiej. - Ostatecznie wybrana nazwa będzie stosowana dla wszystkich urządzeń, bez względu na ich dostawcę - tłumaczyła.

Z kolei w lipcu pisaliśmy o tym, że Poczta Polska prowadzi negocjacje z sześcioma potencjalnymi partnerami na temat współpracy w zakresie rozwoju sieci punktów odbioru paczek. Wśród nich są głównie sieci handlowe, w tym Społem, ale także... firma energetyczna.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Wpisz Swój Nick 27.11.2019

    Otwierasz skrytkę a ta awizo :) :) :)

  • Ddddd 27.11.2019

    Nazwa Smartbox najbardziej chwytliwa i by miała największe szanse by 'wejść w życie' i się spolaryzować (i dzięki temu ostro konkurować z inpostem) , jednak trochę zbyt mało kojarzy się z pocztą. To może SmartPoczt albo SmartPost

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.