11.10.2019/09:17

Poczta Polska wybiera nazwę dla swoich maszyn paczkowych [TYLKO U NAS]

Poczta Polska planuje w niedalekiej przyszłości wybrać nazwę dla swoich automatów do odbioru paczek, których sieć budowana jest w całej Polsce. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, rozważane są trzy warianty.

Są to: paczkobox, pocztobox i smartbox. Poczta Polska poszukuje chwytliwej nazwy, która stałaby się alternatywą dla określenia "paczkomaty" - do tego znaku towarowego prawa posiada główny konkurent PP, czyli InPost. Naturalnym pomysłem na odróżnienie się byłby "pocztomat", ale InPost zapobiegawczo zarejestrował również ten znak, w 2016 r.

- W związku z rozwojem sieci automatów paczkowych, Poczta Polska planuje dokonać wyboru nazwy handlowej tych urządzeń do końca br. Będzie pod nią promowana metoda dostawy przesyłek na rynku e-commerce - potwierdza nasze informacje Justyna Siwek, rzecznik prasowa Poczty Polskiej. - Ostatecznie wybrana nazwa będzie stosowana dla wszystkich urządzeń, bez względu na ich dostawcę - dodaje.

Do końca października Poczta Polska będzie posiadać w Polsce 200 automatów paczkowych, rozwijanych we współpracy z firmą Swipbox. Połowa urządzeń działać będzie w sklepach Biedronka, a druga połowa maszyn trafi do wydzielonych i całodobowo dostępnych stref w placówkach Poczty Polskiej. Zanim zakończy się faza testów, automaty dostępne będą w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie oraz Rzeszowie.

Automaty paczkowe dołączają do rozwijanej przez Pocztę Polską od 2014 r. sieci "Odbiór w Punkcie", liczącej już ponad 11,5 tys. punktów w Polsce (m.in. sklepy Żabka, stacje Orlenu i kioski Ruchu). W niedalekiej przyszłości będzie to już 14 tys. lokalizacji, gdy do sieci przyłączonych zostanie 2,5 tys. placówek agentów pocztowych.

Jak informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl w lipcu, Poczta Polska prowadzi negocjacje z sześcioma potencjalnymi partnerami na temat współpracy w zakresie rozwoju sieci punktów odbioru paczek. Wśród nich są głównie sieci handlowe, w tym Społem, ale także... firma energetyczna.

- Chcemy stworzyć "uniwersalny" model dostaw. Idealnie byłoby, gdyby każdy klient w Polsce miał punkt odbioru maksymalnie 15 minut od siebie - deklarował niedawno w rozmowie z naszym portalem Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Dodaj komentarz

10 komentarzy

  • Mój nick - znik 28.10.2019

    Pocztomat, nie ma nic lepszego :-)

  • ??? 15.10.2019

    Biedronki nie są polskimi sklepami to gdzie poczta się do nich pcha!

  • Mikey 15.10.2019

    Coś (rodzaj dzialnosci) plus mat od automat mozna w Polsce zarejestrowac jako nazwe wlasna? W wielu krajach to by uchodzilo za “generic” i nie byloby takiej opcji. Polska dziwny kraj...

  • Poznaniak 12.10.2019

    Boxportal

  • dzidek 12.10.2019

    Przepłaconomat

  • Komu Media - agencja marketingowa 11.10.2019

    Pocztomaty ... i pozamiatane!

  • olek 11.10.2019

    przesyłkomat.

  • Nn 11.10.2019

    Może parcelbox

  • Tomeklistonosz 11.10.2019

    Awizomat.

  • JW 11.10.2019

    Może po prostu : skrzynka.pl ;)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.