17.01.2019/13:55

Poczta Polska zwiększa sprzedaż zabawek i książek

Książki są coraz chętniej kupowane przez klientów Poczty Polskiej. Wśród towarów cieszących się dużym powodzeniem są także gry i zabawki dla dzieci. W 2018 roku sprzedaż tego typu asortymentu wygenerowała blisko 30 proc. przychodów z działalności handlowej Poczty.

Sprzedaż towarów w placówkach pocztowych prowadzona jest na podstawie umów komisowych. Poczta Polska sukcesywnie porządkuje swoją ofertę handlową i stawia na rozwój sprzedaży książek i prasy. Sprzedaż książek generuje część przychodów Poczty obok usług i innych towarów. W 2018 roku stanowiła ona blisko 30 proc. przychodów z działalności handlowej. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupują również artykuły papiernicze i biurowe. W stałej ofercie są również opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, koperty służące do pakowania przesyłek. Spółka przygotowuje specjalny asortyment na różne okazje, np. cykliczne wydarzenia i święta, aby zaspokajać oczekiwania klientów. W 2018 roku dużym powodzeniem cieszyły się słodycze, napoje oraz asortyment okolicznościowy.

– Nasza oferta skierowana jest głównie do tych klientów, którzy z różnych powodów mają ograniczony dostęp do księgarni. W wielu miejscowościach jedynie w naszych placówkach można zapoznać się z najnowszą ofertą wydawniczą. Dane dotyczące wzrostu przychodów ze sprzedaży wydawnictw dowodzą, że trafiamy w lukę na rynku – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Placówki pocztowe są we wszystkich gminach w Polsce, szczególnie w małych miejscowościach i na wsiach zapewniają dostęp do dóbr kultury. W sumie spółka ma ponad 7500 placówek, tylko w ubiegłym roku przybyło 76 nowych.

Największym zainteresowaniem cieszą się książki dla dzieci, szczególnie kolorowanki, książeczki z naklejkami oraz „Najpiękniejsze wiersze Jana Brzechwy”. Wśród książek dedykowanych dorosłym czytelnikom najpopularniejsze są poradniki. Na drugim miejscu uplasowały się wydawnictwa religijne, a na trzecim – kulinaria.

Na liście najlepiej sprzedających się wydawnictw w 2018 roku są m.in. „Byłem w niebie. Prawdziwa historia śmierci i powrotu do życia”, „Wołyń we krwi 1943”, „Kuchnia Siostry Anastazji”, „Tatuażysta z Auschwitz” oraz „A ja żem jej powiedziała”, autorstwa Katarzyny Nosowskiej. Poczta sukcesywnie wprowadza nowości wydawnicze. W ostatnim czasie zostały wprowadzone do sprzedaży m.in. „RysowAnka szczęścia” Anny Zielińskiej-Stecyny – pracownicy Poczty Polskiej oraz „180 000 kilometrów przygody” Tony’ego Halika. Pod koniec stycznia, w dniu premiery, w placówkach pocztowych dostępna będzie również najnowsza powieść Remigiusza Mroza „Nieodgadniona” – kontynuacja bestsellerowej „Nieodnalezionej” oraz „Chyłka. Zaginięcie”.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • aaaaaaaa 13.03.2019

    myślałam,że to księgarnia, nie wygląda na pocztę,

  • Listonosz 19.01.2019

    Dokładnie Maciej786. Albo sami listonosz pod naciskiem kierownictwa wciskają te rzeczy starszym ludziom na rejonie. Bo sprzedaż trzeba wyrobić. A starsze babcie lubią swojego listonosza i kupią. Młodsi nie chcą kupować od listonosza bo cena jest kosmiczna i w kiosku będzie taniej, już nie wspominając o internecie. Pozdro

  • MAciej786 19.01.2019

    Jasne. Tylko. że sporą część tej sprzedaży generują pracownicy poczty, którzy pod naciskiem przełożonych sami kupują dodatkowy asortyment aby wyrobić "normę"

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.