08.06.2018/16:07

Pod szyldem Sami Swoi będzie działać 10 nowych sklepów

Do końca roku Polska Sieć Handlowa Sami Swoi zamierza powiększyć swoje struktury o kolejne 10 placówek. Póki, co nie jest planowane wprowadzenie twardszej franczyzy. W rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl prezes Jacek Gabryś przyznaje też, że zalew dyskontów na obszarze działania sieci negatywnie wpłynął na ceny.

Obecnie w strukturach sieci funkcjonują 134 placówki. To zarówno małe sklepy (40 mkw), jak i te całkiem sporych rozmiarów (400 mkw). Nie we wszystkich obowiązuje samoobsługa.

Jacek Gabryś, prezes sieci Sami Swoi, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl przyznaje, że razem z dołączeniem do sieci kolejnych placówek nie jest planowana zmiana charakteru franczyzy. – Generalnie zasady miękkiej franczyzy są w naszym rejonie bardziej przyswajalne. Na razie nie myślimy o twardszej wersji sieci – podkreśla Gabryś

Przyznaje równocześnie, że kaliską sieć od konkurencji odróżnia przede wszystkim to, że detalista przystępujący do niej, nie musi zmieniać nazwy swojego sklepu i zachowuje własną samodzielność. Sieć nie pobiera również żadnych opłat za możliwość wstąpienia we własne szeregi. – Nasz rozwój to przede wszystkim regularne odwiedziny przedstawicieli sieci i pomoc w rozwiązywaniu problemów we współpracy z dostawcami i producentami oraz cykliczne akcje promocyjne – mówi prezes sieci Sami Swoi.

Zdaniem Jacka Gabrysia rynek detaliczny, na którym działają placówki z logo Sami Swoi zmienił się w ostatnim czasie. – To zmiana niestety na niekorzyść. Mówię to nie tylko jako prezes sieci ale również jako konsument. Na naszym terenie powstało dużo marketów i dyskontów. W samym Kaliszu jest ich ok. 28 i to one psują rynek cenowy. Musimy więc przede wszystkim pracować nad własnym rozwojem i utrzymaniem dobrych kontaktów z naszymi partnerami – przyznaje Gabryś.

Polska Sieć Handlowa Sami Swoi powstała w I połowie 2008r. w Kaliszu z inicjatywy właścicieli tamtejszej hurtowni Arjago oraz właścicieli okolicznych sklepów detalicznych.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • tołdi 09.06.2018

    Grafik płakał robiąc logo...

  • klient tesco 08.06.2018

    "psują rynek cenowy" czyli mają niskie ceny towarów z powodu dużej skali i niższej marży jak rozumiem.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.