06.04.2021/21:10

Podatek cukrowy zmienił rynek napojów. Poznaj najnowsze dane [NIELSEN]

Dane NielsenIQ za styczeń i luty 2021 r. wskazują, że od kiedy wprowadzono podatek cukrowy, średnie ceny dotkniętych nim kategorii napojowych w zależności od miejsca sprzedaży wzrosły od 4 proc. do ponad 25 proc. Jednocześnie ich wolumen spadł o 14 proc. – mówi Magdalena Mucha, Client Response Associate w firmie Nielsen.

Z danych agencji Nielsen wynika, że w lutym najbardziej wzrosła cena napojów gazowanych – aż o 26,5 proc. względem lutego 2019 r., a ich sprzedaż ilościowa spadła o 15,9 proc. r/r. Z kolei napoje energetyzujące zdrożały o 10,4 proc., a ich sprzedaż wzrosła, choć tylko o 0,8 proc. Spadły natomiast ceny napojów i nektarów (o 2,1 proc.), przy czym ich sprzedaż też spadła (o 10,1 proc.).

Ceny wód smakowych poszły w górę o 15,8 proc., sprzedaż spadła o 27,2 proc. Bezalkoholowe piwa smakowe zdrożały o 7,8 proc., ale to one zanotowały najwyższy wzrost sprzedaży – aż o 20,2 proc. Ceny mrożonych herbat zwiększyły się o 3,9 proc., zaś sprzedaż spadła o 2 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także