13.11.2021 / 11:02
StoryEditor

Podaż na rynku powierzchni handlowej przeniesie się do małych miast

Centrum handlowe Nowe Czyżyny w Krakowie (materiały prasowe)
W trakcie pierwszej połowu tego roku rynek charakteryzował się niską nową podażą oraz początkiem procesu zamykania się obiektów marginalnych. Mimo silnie ujemnej absorpcji pustostany wzrosły tylko nieznacznie. Nowa podaż przeniesie się do małych miast, gdzie będzie się rozwijać co najmniej do końca 2022 r. – przewiduje Centrum Analiz PKO Banku Polskiego.

Część obiektów na wiodących rynkach czeka restrukturyzacja (np. w kierunku parków handlowych) lub rozbiórka pod zabudowę mieszkaniową.

 

Na koniec pierwszej połowy 2...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.11.2025 / 20:03
StoryEditor
Circle K w Polsce jak Netflix. Sieć wprowadza abonament na 30 myć auta miesięcznie
Stacja paliw i sklep Circle K (materiały prasowe)

Subskrypcja myjni jak abonament na VOD? Circle K rewolucjonizuje podejście do pielęgnacji samochodu. Kierowcy w Polsce mogą teraz myć auto nawet 30 razy w miesiącu w ramach wygodnego, taniego abonamentu – już od 49 zł miesięcznie.

Circle K - myjnia na abonament jak Netflix dla auta

Sieć Circle K Polska wprowadza program subskrypcyjny na myjnię, który działa jak popularne serwisy streamingowe. Płacisz raz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.11.2025 / 13:33
StoryEditor
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD]
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD] (fot. Castorama Polska)

Na rynku DIY Castorama ma obecnie więcej konkurentów niż kilka lat temu. Coraz większą rolę odgrywają dyskonty oraz e-commerce. Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl zdradza, w jaki sposób sieć zamierza rozwijać się na tym rynku.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy
  • Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny
  • cenowej
  • Przyszłość handlu DIY: hiperpersonalizacja i rozwój technologii
  • Castorama chce oprzeć swój rozwój na czterech filarach
  • Jaką przewagę ma Castorama nad Allegro?
  • Jaki jest potencjał wzrostu e-commerce w branży DIY?

Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl opowiada o rynku DIY w Polsce oraz pomysłach na rozwój sieci w naszym kraju.

Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy

Jak w ostatnich latach zmienił się rynek DIY? Jakie są jego perspektywy? Niektóre koncepty czy formaty sklepów DIY, dom i ogród nieźle sobie radzą. Ale widać też wzrost e-commerce w tym segmencie.

– Rynek na pewno bardzo się zmienił. Kiedyś było 4 – 5 silnych graczy, w tym Castorama, Leroy Merlin czy Obi. Obecnie jest to już kilkunastu, w tym e-commerce, jak Allegro i Temu. W ostatnich 5 latach Allegro ogromnie wzrosło i stało się jednym z głównych graczy rynku DIY. Paradoksalnie, bo mówi się, że to nie jest branża dla e-commerce‘u. Oczywiście może nie dotyczy to wszystkich artykułów i cement nie jest w ich kręgu zainteresowania, ale kleje już tak. Podobnie jak cały obszar majsterkowania.

– Drugim rodzajem gracza, który zyskał na znaczeniu w branży DIY są dyskonterzy. Tu mamy takie podmioty jak chociażby Mrówka z grupy PSB, czy Bricomarche, który jest obecny w mniejszych miejscowościach. Do tego warto dodać chociażby Action, który oferuje wąski asortyment, ale prowadzi agresywną politykę cenową. Jest też Pepco, które wchodzi w segment dekoracyjny i Lidl, który z marką Parkside robi sporo zamieszania w segmencie elektronarzędzi.

– Wszystko to sprawia, że rynek DIY jest teraz wielokanałowy, wielopowierzchniowy. Konkurowanie na nim ceną stało się bardzo trudne, o ile nawet niemożliwe. Nie mamy żadnej gwarancji, że w danym momencie będziemy mieć konkretny produkt w najniższej cenie.

Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny cenowej

Czyli to już niekoniecznie Leroy Merlin będzie dla Castoramy konkurencją, ale może to być znacznie bliżej położone Action albo Allegro. 

– Dokładnie tak. To też oznacza zmianę w decyzjach zakupowych klienta i motywach, dla których przychodzi on do sklepu. Na pewno nie jest to już tylko cena, bo jeśli klient ten sam produkt ma w takiej samej cenie, a może nawet tańszy na Allegro, a dodatkowo może go zamówić z kanapy jednym kliknięciem i otrzymać dostawę za darmo, to on się nie pojawi w naszym sklepie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. listopad 2025 12:43