Pointpack negocjuje umowy z kolejnymi sieciami handlowymi
Firma Pointpack.pl - operator usług kurierskich w Żabkach prowadzi rozmowy z sieciami handlowymi o instalacji kurierskich automatów nadawczo-odbiorczych oraz uruchomieniu usług kurierskich w formie usługi dodatkowej obsługiwanej przy ladzie handlowej. Firma szacuje zapotrzebowanie na dodatkowe 17 tys. lokalizacji w Polsce do 2020 r. przy już funkcjonujących 21 tys. miejsc, umożliwiających odebranie i nadanie przesyłki (paczkomatów, urzędów pocztowych i punktów kurierskich oraz click&collect).
Ilość przesyłek kurierskich wspólnie z rynkiem e-handlu wzrasta w tempie dwucyfrowym co sprawia, że klienci indywidualni i firmy kurierskie coraz częściej szukają sposobów na ułatwienie sobie doręczenia i nadania przesyłki. Klienci chętnie korzystają z tej usługi w pobliskim sklepie spożywczym przy okazji zakupów, a kurier oszczędza czas, pozostawiając przesyłki dla kilku okolicznych odbiorców w lokalnych punkcie handlowym.
Firma Pointpack w mniejszych sklepach convenience wdraża ujednolicone procesy obsługi klienta i kuriera, pozwalające na współpracę z wieloma firmami kurierskimi, a także na potrzeby własne dla organizacji odbioru e-zakupów w punktach odbioru (click&collect). Firma wspiera technologicznie w tym zakresie ponad 5000 sklepów Żabka we współpracy z Pocztą Polską i DHL. Integracja odbywa się przez system kasowy lub terminal płatniczy. W większych sklepach proponuje wstawienie automatu kurierskiego. Możliwy jest również model współpracy, w którym sieć handlowa, sklepy i platformy internetowe lub firmy kurierskie stają się właścicielem urządzenia albo jego części.
Firma stawia na interoperacyjność, co oznacza, że z jednego urządzenia lub punktu z kurierską usługą dodatkową może korzystać równocześnie wiele firm kurierskich. Jest to kluczowe do uzyskania przez sieć handlową wyższej efektywności i przyciągnięcia większej grupy potencjalnych klientów – osoba przywiązana do swojego supermarketu czy dyskontu ma większą pewność, że znajdzie go na liście punktów odbioru w sklepach internetowych czy na platformie Allegro Smart. Firma kurierska uzyskuje również niższe koszty ekspansji i budowy infrastruktury, efekt skali pojawia się szybciej, a synergia logistyczna obniża koszty pierwszej i ostatniej mili.
Sieci handlowe na zachodzie zaczynają budować własną infrastrukturę ułatwiającą nadanie, zwrot czy odbiór e-zakupów. W chwili obecnej Pointpack.pl oferuje automaty firmy Cleveron, których produkty są wykorzystywane zagranicą m.in. przez DPD czy DHL, a także Walmart do budowania przewagi konkurencyjnej i obrony pozycji lidera w segmencie e-spożywczym przed Amazonem.
Spółka planuje włączenie kolejnych urządzeń na swojej platformie, aby sieci handlowe, sklepy internetowe i firmy kurierskie mogły korzystać poprzez jedną integrację z całej infrastruktury wielu producentów i rozwiązań dostępnych na rynku.
Firma od niedawna notowana na rynku NewConnect, ze wsparciem NCBiR zainwestuje ponad 6,5 mln zł w rozwój systemu zarządzania i integrowania otwartej, inteligentnej sieci infrastruktury logistyki miejskiej.
7