16.06.2020/17:06

Polacy będą szukać promocji

W odpowiedzi na obawę o pogorszenie się sytuacji ekonomicznej, 66% Polaków deklaruje, że będzie kupowało mniej i będzie szukało oszczędności – wynika z badania GfK „Handel w Polsce w 2020 roku. Wpływ COVID-19 na krajobraz handlowy”.

Zdaniem Przemysława Dwojaka, retail eksperta GfK, nie są to dane zaskakujące: – To jest naturalna strategia na przetrwanie niepewnych czasów. Dokładnie tak samo, jak ludzie, zachowują się firmy. Z naszych analiz wynika, że 72% konsumentów powstrzyma się od zakupów, które nie są im niezbędne. Niezbędność jest sprawą czysto subiektywną, ale pokazuje element trendu, który może przewartościowywać potrzeby zakupowe konsumentów – mówi Przemysław Dwojak, retail ekspert GfK.

Z badania wynika, że 48% konsumentów będzie bardziej wyczulone na promocje niż do tej pory. – To ważny element, bo pokazuje w wielu kategoriach cena jest jednym z głównych czynników wyboru. Internet bardzo ułatwia poszukiwanie najniższej ceny. A w sytuacji niepewności i ograniczania wydatków, tańsze zamienniki wzorowane na modnych markowych produktach, mogą w okresie kryzysu po COVID-19 być bardziej poszukiwane. Niemal 40% konsumentów deklaruje, że przerzuci się na tańsze marki – tłumaczy Przemysław Dwojak.

Jego zdaniem zakupy w handlu spadną najbardziej tam, gdzie były do tej pory najwyższe i gdzie udziały w on-line były najwyższe. Oznacza to, że miasta w wyniku oszczędzania, izolacji, przewartościowania potrzeb zakupowych, mogą ucierpieć najbardziej. Już teraz widać, że placówki w małych miastach radzą sobie lepiej niż duże centra handlowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.