24.10.2016/11:28

Polacy coraz częściej robią mobilne e-zakupy

Według danych firmy IRCenter 34 proc. internautów robi zakupy przez urządzenia mobilne. Jednak, tylko 3 proc. robi to wyłącznie przez urządzenia mobilne. 53 proc. ankietowanych nadal robi e-zakupy za pośrednictwem klasycznego PC-ta.

Smartphone, to najbardziej popularne urządzenie do robienia zakupów mobilnych, używa ich do zakupów 20 proc ankietowanych, 8 proc. używa smartphone’a i  tabletu, a 6 proc. korzysta jedynie z tabletu.

Mobilne aplikacje sklepów e-commerce (90 proc.) są bardziej popularne od aplikacji bankowych (85 proc.). Obie kategorie są jednak bardzo powszechne. Ponad połowa użytkowników m-commerce korzysta z aplikacji  z kuponami do restauracji, a jedna czwarta z aplikacji kuponów i promocji.

Warto podkreślić, że użytkownicy, korzystają z wielu aplikacji jednocześnie. Jak wygląda współkorzystanie z mobilnych aplikacji e-commerce. Kluczowych dla rynku jest pięć aplikacji: Allegro, OLX, McDonalds, PayPal,  PayBack. To właśnie z nich korzysta największa liczba użytkowników. Na dalszych pozycjach jeśli chodzi o współdzielenie są m.in. Zalando, Orlen Vitay, mbank, kupony do KFC, Twoja Biedronka, Rossmann PL, iPKO, Moje ING, Grupon.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.