Polacy coraz częściej sprawdzają skład produktów
Co dziesiąta osoba robiąca zakupy w sklepach stacjonarnych i 33 proc. kupujących produkty spożywcze online zwraca uwagę na ich skład – wynika z badania TNS Shopper DNA 2016.
W e-zakupach spożywczych liczą się nie tylko opisy widniejące na artykułach, ale także ich ceny. Konsumenci przywiązują ponadto wagę do porównywania produktów.
W naszym kraju nadal dobrze mają się gazetki promocyjne. Dla części kupujących to ważne źródło informacji – 16 proc. Polaków regularnie przegląda je przed zakupami spożywczymi. I choć rośnie liczba zainteresowanych mobilną dystrybucją gazetek, czy aplikacjami zawierającymi promocje, to starzejące się społeczeństwo gwarantuje, że gazetki z dnia na dzień nie znikną z naszych skrzynek pocztowych.
Z roku na rok zwiększa się grupa kupujących przez internet – głównie produkty niespożywcze – bo codzienne zakupy spożywcze online w Polsce są nadal nowinką. Szacuje się, że tego typu zakupy choć raz zrobiło tylko 4 proc. polskich internautów. Szczególnie cenią sobie oni szeroki asortyment i szybkość zakupów.
2