24.08.2020/20:15

Polacy jedzą częściej ryby niż Niemcy a rzadziej niż Francuzi. Ujawniono statystyki z 25 krajów

Ponad 60 proc. Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu – wynika z badań zleconych przez Norweską Rada ds. Ryb i Owoców Morza, która co roku przeprowadza badania na 25 rynkach, w tym również w Polsce. Dzięki ankiecie pozyskiwane są informacje o nawykach żywieniowych konsumentów. 

Tegoroczne wyniki pokazują, że ponad 70 proc. Polaków chciałoby zwiększyć ilość ryb i owoców morza w diecie. Norweska organizacja ocenia, ze są to pozytywne prognozy na przyszłość dla przetwórców i całego przemysłu rybnego, który może dostosowywać produkcję do potrzeb ludzi, które z roku na rok są coraz większe.

Wyniki badania dowodzą, że ryby i owoce morza cieszą się dużą popularnością, a Polacy wyrażają coraz większą chęć ich spożywania. Istnieje jednak wiele czynników, jak na przykład dostępność czy cena, które ostatecznie weryfikują czy deklaracje zostaną zamienione w czyny i pozwolą Polakom na prowadzenie zdrowszego trybu życia – wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie norweskiej organizacji. 

Badanie, o którym mowa, to indeks konsumentów owoców morza (ang. The Seafood Consumer Index). Co roku Kantar TNS przeprowadza na zlecenie Norweskiej Rady ds. Ryb i Owoców Morza sondaż, który ma na celu obserwowanie zmian w zachowaniu konsumentów oraz określenie ich preferencji konsumpcyjnych. Jest to największe na świecie badanie, w którym bierze udział 25 tys. respondentów z 25 rynków.
Dzięki tym badaniom Norweska Rada pozyskuje dane dotyczące spożycia ryb i owoców morza. 

Dr Lars Moksness, analityk ds. owoców morza w Norweskiej Radzie ds. Ryb i Owoców Morza ocenia, że ostatnie miesiące zmieniły codzienne nawyki zakupowe jak i żywieniowe konsumentów. - Coraz więcej osób robi zakupy spożywcze online oraz przyrządza posiłki w domu, a także znaczna część ludzi zwraca większą uwagę na zdrowe odżywianie, które ma im między innymi pomóc wzmocnić odporność – mówi ekspert. 

Wyniki badania The Seafood Consumer Index pokazują, że konsumenci chętnie sięgają po ryby i owoce morza głównie ze względu na ich cenne wartości odżywcze oraz walory smakowe. Respondenci wskazują również na duże znaczenie zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa żywności.

W Polsce sytuacja jest stabilna, badania pokazują, że 64 proc. Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu lub więcej. Co plasuje Polskę w zestawieniu wyżej niż Niemcy, ale niżej niż Wielką Brytanię, Francję czy Włochy. 

Ponadto ryby i owoce morza cieszą się coraz większą popularnością i Polacy deklarują, że chcieliby spożywać je w większej ilości. Wśród osób w wieku 20 – 34 lat aż 76 proc. z nich deklaruje, że chciałoby jeść więcej ryb owoców morza, a w grupie wiekowej 35 – 49 lat jest to 86 proc. Co wskazuje, że z roku na rok zapotrzebowanie na tego typu produkty będzie rosło. 
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.