24.08.2020 / 20:15
StoryEditor

Polacy jedzą częściej ryby niż Niemcy a rzadziej niż Francuzi. Ujawniono statystyki z 25 krajów

Skrzynka ze świeżymi rybami (Unsplash/Richard Bell)
Ponad 60 proc. Polaków spożywa ryby i owoce morza średnio raz w tygodniu – wynika z badań zleconych przez Norweską Rada ds. Ryb i Owoców Morza, która co roku przeprowadza badania na 25 rynkach, w tym również w Polsce. Dzięki ankiecie pozyskiwane są informacje o nawykach żywieniowych konsumentów. 

Tegoroczne wyniki pokazują, że ponad 70 proc. Polaków chciałoby zwiększyć ilość ryb i owoców morza w diecie. Norweska organizacja ocenia, ze są to pozytywne prognozy na przyszło...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.04.2024 / 10:35
StoryEditor
UOKiK podsumowuje pracowity rok. Wśród niechlubnych przykładów ukaranych Biedronka i Auchan
Tarcza antyinflacyjna Biedronki znalazła się pod lupą UOKiK-u w ub. roku (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
UOKiK podsumował swoją działalność w 2023 roku. Prezes urzędu wydał w ub. roku ponad 1 tys. decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów i nałożył ponad 612 mln zł kar. Ponadto przeprowadził ponad 15 tys. kontroli sprawdzających jakość i bezpieczeństwo produktów. Do statystyk firm nieuczciwie wykorzystujących przewagę kontraktową trafił jeden z dużych detalistów, a kolejny do grona firm naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Trudno uwierzyć, że obowiązek informowania o najniższej cenie z 30 dni przy promocjach wszedł zaledwie kilkanaście miesięcy temu. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK określa miniony r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.04.2024 / 20:06
StoryEditor
Adam Glapiński, szef NBP: popyt na żywność się nie odrodził. Wspomniał również o walce cenowej dwóch sieci handlowych
Adam Glapiński, prezes NBP podczas konferencji prasowej w dniu 5 kwietnia 2024 roku (youtube.com/@nbppl)
Prezes NBP, Adam Glapiński powiedział podczas konferencji prasowej, że wpływ podwyżki VAT-u na żywność na inflację jest ograniczany przez konkurencję na rynku, która bardzo wzmocniła się. Wspomniał oczywiście o krytykujących go ekonomistach oraz odniósł się do wniosku o Trybunał Stanu.

Adam Glapiński przywitał na konferencji prasowej w wiosennym nastroju. - Chciałbym proszę państwa zacząć od miłych rzeczy. Wszystkie w zasadzie są dzisiaj miłe - same dobre, jak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2024 06:58