04.06.2020/12:17

Polacy kupują w Internecie średnio dwa razy w miesiącu. I uważnie patrzą na cenę [RAPORT]

Ponad 30 proc. badanych deklaruje, że robiło zakupy przez Internet raz w tygodniu w 2019 roku – wynika z raportu 2020 Trendy e-commerce, przygotowanego przez Photoslurp.Polacy chętnie porównują także ceny, spore znaczenie ma również rekomendacja innych użytkowników.

Najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online były odzież (49,7 proc. respondentów), urządzenia AGD i artykuły dla domu (47,7 proc) oraz obuwie (46,7 proc.). Artykuły spożywcze kupiło 27,7 proc. badanych.

Co ciekawe praktycznie wszystkich zakupów częściej dokonywały kobiety. Wyjątkiem jest tutaj jedynie elektronika – tę częściej kupowali Panowie. Minimalna różnica jest także w przypadku urządzeń AGD i artykułów do domu.

Na zakupy w Internecie w całym 2019 roku najczęściej wydawaliśmy od 500 do 1 tys. zł – takiej odpowiedzi udzieliło 23 proc. ankietowanych. Z kolei 21 proc. stwierdziło, że wydało od 2,5 do 5 tys. zł. Na trzecim miejscu uplasowała się grupa wydająca od 1 do 2,5 tys. zł – taką odpowiedź zadeklarowało 20,3 proc. respondentów. Średnia kwota przeznaczona na zakupy online w 2019 roku to 2044 złotych.

Z badania wynika także, że 41,7 proc. kupujących w sieci zrobiło to w zeszłym roku raz w miesiącu, z kolei 31 proc. deklarowało zakupy raz w tygodniu. Co ciekawe, jeżeli chodzi o grupę tych, którzy kupowali co tydzień, Panowie wyprzedzają w tej statystyce Panie.

Niemal 67 proc. ankietowanych odpowiedziało, że rekomendacje od rodziny i znajomych przekonują ich do zakupów online. Z kolei ponad połowa stwierdziła, że przekonał ją do tego post w mediach społecznościowych, udostępniony przez klienta używającego danego produktu.

Co istotne, Polacy nadal sporą uwagę zwracają na ceny produktów. Zapytani o to, co inspiruje ich do zakupu produktów danej marki, właśnie na gwarancję niskiej ceny wskazało aż 48,7 proc. badanych. Na dalszych miejscach znalazły się kwestie związane z bezpieczeństwem i tradycją marki. Widać to również w sytuacji, gdy klient ma do wyboru dwa podobne produkty. W takiej sytuacji decydującym czynnikiem jest cena lub rabat (dla 52,3 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się opcje dostawy i recenzje użytkowników. Na rabaty najczęściej zwracają uwagę najmłodsi konsumenci.

Kupując w sieci Polacy sporą uwagę zwracają także na prezentację. Dla większości z ich liczą się trzy rzeczy: zdjęcia z możliwością przybliżania, możliwość obejrzenia produkty z perspektywy 360 stopni oraz możliwość zobaczenia zdjęcia zrobionego przez innych użytkowników.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.