04.02.2020/09:34

Polacy najbardziej lubią zakupy w Rossmannie. Biedronka ze spektakularnym spadkiem w rankingu

Globalna firma doradcza OC&C Strategy Consultants, światowy lider doradztwa dla branży retail i consumer, opracowała kolejną edycję rankingu najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce. Zwycięża Rossmann, online wchodzi w offline, a Biedronka i Zara zaliczają spektakularne spadki. Dlaczego?

Po rocznej przerwie Rossmann powraca na pozycję lidera rankingu sieci handlowych najlepiej ocenianych przez Polaków. Najpopularniejsza sieć drogerii w Polsce cieszy się największym zaufaniem Polaków. Ponadto Rossman jest najlepszą siecią handlową w Polsce pod względem estetyki sklepów oraz obsługi klienta. Klienci cenią również Rossmann za wysoką jakość produktów oraz wygodę robienia zakupów.

W TOP 10 najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce znajduje się również sieć drogerii Hebe, która odnotowuje zdecydowany wzrost awansując o 10 pozycji w rankingu – z pozycji 17 w 2018 roku na pozycję 7 w 2019. Hebe zyskuje serca klientów szczególnie w kategoriach zaufanie do marki oraz dopasowanie do potrzeb klientów. Jest to jednocześnie sieć handlowa, która odnotowała największy wzrost w stosunku do ubiegłego roku na tle konkurencji (w segmencie health and beauty). Czy Hebe utrzyma dobrą passę i będzie w stanie zagrozić pozycji Rossmanna w przyszłej edycji rankingu?

Najwięksi wygrani i najwięksi przegrani w boju o sympatię i kieszenie klientów.

Sieć dyskontów Biedronka spada o 9 pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu OC&C Retail Proposition Index znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków (18 pozycja w rankingu). W tym samym czasie Lidl rośnie o 2 pozycje i zajmuje 4 pozycję w zestawieniu wszystkich ocenianych sieci handlowych.

Biedronka odnotowuje duży spadek w kategorii „zaufanie konsumentów”, czyli w jednej z kategorii, na której wyrosła i z wykorzystaniem której podbiła serca i kieszenie Polaków. Jak wskazują twórcy rankingu "wydaje się, że Biedronka poprzez eksperymenty z bardziej wyszukaną ofertą produktową, muzyką w sklepach, czy własną kawiarnią traci zaufanie swoich klientów, którzy postrzegają ją jako dyskont. Polacy mają poczucie, że  Biedronka może lada moment przestać być gwarancją niskich cen zwyczajnie „odfruwając” z zasięgu portfeli klientów." Jednak wyniki tego badania w kategorii "niskie ceny" wskazują, że Biedronka nie ma problemów z cenami, bo klienci umieścili ja na 3. miejscu, jako pierwszą sieć spożywczą, zaraz po Pepco i Allegro.

Również popularna sieć odzieżowa Zara odnotowuje spektakularny spadek o 15 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem, stając się najgorzej ocenianą siecią odzieżową w rankingu OC&C Retail Proposition Index. Jest to największy spadek w całej edycji rankingu. W tym czasie jeden z jej konkurentów - H&M awansuje o 7 pozycji i plasuje się na 11 pozycji, ocierając się o TOP 10 najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce. Okazuje się, że zdaniem konsumentów H&M oferuje największy wybór produktów, a asortyment jest spójny z oczekiwaniami i potrzebami klientów. Ponadto bardzo dobrze oceniana jest również obsługa klienta, a klienci zauważają też wzrost jakości produktów w H&M. Zara w tym czasie urosła tylko w jednej kategorii, tj. „niskie ceny”, czyniąc swoją ofertę cenową bardziej atrakcyjną dla klienta. W tym samym czasie zdecydowanie traci na zaufaniu wśród polskich konsumentów, którzy też mają wątpliwości czy wartość oferowanych przez sieciówkę produktów jest adekwatna do ceny (spadek w kategorii value for money).

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Obywatel Polski i Patriota 19.11.2020

    Polacy do polskich sklepów !!! Co za idiotyzm
    1. Pieniądze nie mają obywatelstwa
    2. Konsument ma prawo do wyboru i wybiera ofertę, która najbardziej mu odpowiada (cena, jakość, bliskość, dostępność, promocja itp.)
    3. Z powszechnej wiedzy, w przypadku Biedronka 99,99% pracowników spośród ponad 60.000 to Polacy posiadający pracę, najlepszy pakiet socjalny, bardzo konkurencyjnego poziomu wynagrodzenia w porówaniu z rynku, bezpieczenstwo wypląta wynagrodzenie zawsze i na czas kazdego miesiące, premię roczną, premię za brak nieobecność w pracy i premię za wynikami na poziomu lokalne

    Jestem zatem przekonany, że tak bezpieczne i dobre miejsce pracy NIE jest dostępne w większości „polskich sklepów”
    Wiem, że dla niektórych lepiej wrócić do czasów PRL-u, ale tak nie będzie ...

  • ZAWIEDZIONY 08.02.2020

    Co z towarem drugiej jakości sprowadzanych do Polski z UNI i nas trują ,Powinny już dawno być oznaczone,produkty spożywcze ,Czerwony produkt wyprodukowany z samej chemii,pomarańczowy z dodatkiem chemii,zielony naturalny produkt..Nie wszyscy maja dobry wzrok i znają się na składnikach.Co z produktami z Lidla inne składy w produktach w Niemczech inne w Polsce. W Brukseli.nikt nie skarży.

  • Polski klient. 05.02.2020

    Spadek Biedronki!! Może wreszcie Polacy się ockną i poznają prawdę o tej sieci,która nie dość ,że nie jest polska to już dawno przestała być tanią siecią. Jeszcze tylko reklamy trzymają ich przy świadomości ,że sporo ludzi ma takie przeświadczenie. A może to początek powrotu Polaków do polskich sklepów. Ale kto ma im uświadomić, które to polskie? TVP nic nie robi w tej sprawie,bo prezes woli kasę z reklam.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.