14.12.2018/15:12

Polacy nie chcą pić więcej, tylko lepiej

Prognozowany wzrost rynku piwa w tym roku to 3%. Na dobry wynik złożyły się m.in. ciepła pogoda, mistrzostwa świata w Rosji i dobra koniunktura gospodarcza. 

To świetny wynik z jeszcze jednego powodu – na porównywalnych rynkach w Europie nikt nie osiągnął takiego wzrostu. O sile polskiego rynku świadczy również to, piwa importowane to zaledwie 2% (podczas gdy eksport polskich produktów znacząco rośnie). Konsumpcja piwa wynosi 97 litrów na głowę mieszkańca i w najbliższym czasie nic nie wskazuje, żeby miała rosnąć. 

– Polacy nie chcą pić więcej tylko lepiej. Szukają różnorodności i nowych smaków. Stąd rozwój piw specjalnych – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej, prezez. Jego zdaniem, to, że w Polsce rośnie sprzedaż piw specjalnych – zarówno smakowych jak i bezalkoholowych – jest pozytywnym zjawiskiem. – Powstawanie kraftowych browarów jest w interesie wszystkich, bo przyczynia się do promocji piwa. Ważne jednak, żeby rozwojowi polskiego rynku towarzyszyło stabilne otoczenie prawne. To niezbędne do dobrego prowadzenia biznesu – dodaje Igor Tikhonov. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.