03.10.2018/15:18

Polacy poszukują okazji do tańszych zakupów

Wyprzedaże i obniżki cen to najważniejsze akcje promocyjne dla Polaków. Aktywni klienci są gotowi również na zbieranie punktów w programach lojalnościowych.

Uczestnictwo w loteriach i konkursach zadeklarowało kilkanaście procent ankietowanych. Co najbardziej zniechęca nas do tego typu akcji promocyjnych? Dla ponad połowy respondentów jest to konieczność podawania dużej ilości danych osobowych. Kolejne powody to skomplikowany mechanizm uczestnictwa (46 proc.), a także niejasny regulamin i konieczność realizacji czasochłonnego zadania (po 41 proc.).

Do uczestnictwa w loteriach skłania nas przede wszystkim duża liczba nagród, ponieważ dzięki temu mamy większe szanse na wygraną (44 proc.), a także prosty mechanizm zabawy (40 proc.). Co ciekawe, wysoka wartość nagrody jest istotna jedynie dla co piątego badanego. Więcej osób (36 proc.) jest skłonnych wziąć udział w loterii, jeśli mogą wygrać produkt lub usługę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb.

Lubimy technologię i samochody

Jakie nagrody są dla Polaków najbardziej atrakcyjne? Przede wszystkim pieniężne (63 proc.) oraz rzeczowe, a także bony rabatowe (po 50 proc.). Ponad 30 proc. respondentów wskazała na możliwość zrobienia darmowych zakupów w wybranym sklepie. Wśród nagród rzeczowych preferujemy laptopy, tablety i smartfony (63 proc.), sprzęt RTV (51 proc.), samochody (44 proc.) i sprzęt AGD (41 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.