13.03.2017/10:59

Polacy przekonują się do zakupu żywności przez internet

W zeszłym roku już 13 proc. Polaków chociaż raz kupiło produkty żywnościowe przez internet. Oznacza to wzrost o 2 pkt proc. w stosunku do 2015 roku. Jednak zgodnie z danymi Eurostatu, to badanie grupy konsumentów w najgęściej zaludnionych częściach kraju – czytamy w Rzeczpospolitej.

Jeśli weźmiemy pod uwagę słabiej zaludnione tereny, wówczas wynik spada do 7–8 proc., co jest wynikiem poniżej unijnej średniej. Mimo to analitycy branży e-commerce mówią o potencjale rynku w samych superlatywach. Piotr Budzinowski, dyrektor działu Product Management Comarch ERP prognozuje na łamach Rzeczpospolitej, że kategoria na pewno będzie rosła. Zwraca on uwagę, że już teraz pojawiają się różnego rodzaju inicjatywy, które pozwalają kupić w internecie produkty spożywcze lepszej jakości niż w dużym supermarkecie przy stosunkowo niewielkiej różnicy w cenie.

Jakkolwiek mimo dużego potencjału sprzedawcom wcale nie jest łatwo. Rzeczpospolita przypomina, że niedawno z rynku zniknęła Alma24, jeden z największych sprzedawców żywności przez internet. Z kolei kilka dni temu Tesco ogłosiło wycofanie się z kilku lokalizacji.

Więcej w Rzeczpospolitej

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.