Polacy przeznaczą w tym roku na zakupy w sieci ponad 15 mld euro

Internetowe wydatki Polaków urosną w tym roku o 31,4 proc. i przekroczą 15, 3 mld euro – wynika z raportu eCommerce Europe.

Jego wyniki prezentuje „Rzeczpospolita”. Takie dane oznaczają, że w Polsce e-commerce urośnie najmocniej w Europie. To także dwukrotnie wyższe tempo wzrostu niż w 2019 roku. Wtedy Polacy zwiększyli wydatki na zakupy w sieci o ok. 16 proc.

Wpływ na taki stan rzeczy ma oczywiście pandemia koronawirusa. Już 27 proc. internautów deklaruje, że w związku z ryzykiem zarażenia covid-19 robi częściej zakupy online. Największy skok widać w dużych miastach.

Jak podkreśla portal next.gazeta.pl, z jednej strony jest to powód do radości dla branży, z drugiej jednak przyczyna zmartwień. W dobie najwyższych obostrzeń sklepy miały tyle zamówień, że na zakupy trzeba było czekać nawet miesiąc. W czasie lockdownu nawet 38 proc. ankietowanych robiło zakupy w sieci, kupując głównie żywność, artykuły higieniczne i chemiczne.

Wzrost popularności zakupów w sieci widać chociażby na platformie Shoper, gdzie w marcu liczba zamówień wzrosłą o 400 proc. względem lutego. Z kolei w czerwcu liczba zamówień względem tego samego okresu przed rokiem urosła o 110 proc. Najwięcej zyskały sklepy spożywcze – w czerwcu klienci kupili o 181 proc. więcej produktów z kategorii „delikatesy” niż przed rokiem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.