Polacy są przywiązani do sklepów, w których robią zakupy
Zaledwie co piąty Polak zmienił w ostatnim czasie sklep, w którym regularnie się zaopatruje – wynika z badania „Sieci handlowe oczami Polaków”.
Z raportu przygotowanego przez Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez ARC – Rynek i Opinie wynika, że klienci nie są skorzy do zmiany wyrobionych już nawyków, nawet jeżeli przyzwyczajenie to dotyczy miejsca zakupów. Tylko 22 proc. respondentów przyznało, że zmieniło sklep, w którym regularnie dokonuje zakupów tzw. pierwszej potrzeby.
Jeśli już decydują się na taki krok, to najczęściej ma to związek z cenami. Połowa pytanych jako odpowiedź wskazała „atrakcyjną ofertę innego sklepu”. Drugim w kolejności powodem zmiany jest podwyżka cen produktów – dla niemal co trzeciego klienta jest to wystarczający powód, aby zmienić miejsce, w którym dokonuje zakupów. 29 proc. Polaków zadeklarowało „brak atrakcyjnej oferty cenowej/promocji” jako motywację do poszukania bardziej interesującej opcji. Jedynie dla 6 proc. największym problemem podczas decyzji o wyborze miejsca zakupów jest brak wdrożenia przez sklep nowoczesnych narzędzi, takich jak płatności zbliżeniowe czy za pomocą telefonu.
9