04.10.2016/12:37

Polacy stają się smart shopperami

Polscy klienci coraz częściej planują zakupy z wyprzedzeniem, korzystają z porównywarek cenowych oraz programów lojalnościowych.

– Polacy to bez wątpienia smart shopperzy. Większość z nich planuje swoje zakupy dużo wcześniej i rzadko nabywa rzeczy, które później okazują się zbędne – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Eva-Lotta Wojtasik, market analyst & business developer w Refunder. – Krajowi konsumenci są rozsądni podczas zakupów i potrafią kupować z głową.

Polacy nabywają produkty, najczęściej kierując się ceną (72 proc. badanych), ale także jakością (60 proc.) Dla prawie jednej trzeciej ważna jest marka, a ponad 26 proc. kupuje produkty, do których jest przyzwyczajona.

Z badania przeprowadzonego przez serwis Refunder wynika, że przeszło trzy czwarte Polaków wyszukuje okazje, promocje, rabaty na dany produkt i ogląda gazetki z promocjami sklepów tradycyjnych. Aż 85 proc. planuje swoje zakupy, przeglądając oferty w internecie, a blisko 80 proc. kupuje w sklepach internetowych, jeśli cena jest bardziej korzystna niż w sklepie stacjonarnym.

– Smart shopper to osoba, która stosuje różne metody, aby dokonać rozsądniejszych zakupów – precyzuje Eva-Lotta Wojtasik. – Przykładowo przegląda oferty w internecie, aby znaleźć konkretny produkt w jak najniższej cenie.

Polowanie na promocje i rabaty nie jest jednak jedynym wyróżnikiem smart shoppera. Poza chęcią nabycia produktów lub usług za atrakcyjną cenę, liczy się także umiejętność znalezienia produktów wysokiej jakości, porównywanie ich w różnych sklepach, korzystanie z zakupów grupowych czy przyłączanie się do programów lojalnościowych. Jak wynika z raportu serwisu Refunder, aż 80 proc. krajowych konsumentów korzysta z programów przynoszących im materialne profity.

– Prawdziwi smart shopperzy robią wszystko, co możliwe, aby otrzymać przy tym zwrot pieniędzy za zakupy, których i tak planowali dokonać – mówi ekspertka.

80 proc. korzysta z jednego z programów dających korzyści materialne przy kupowaniu, a ponad połowa bierze udział w programie lojalnościowym danego sklepu. Nieco mniej (44 proc.) wybiera takie, które zrzeszają wiele placówek.

W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskują programy typu cashback, oferujące zwrot części pieniędzy wydanych na zakupy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.