27.05.2020/16:53

Polacy wciąż zakochani w promocjach, choć pandemia wcale nie napędziła sprzedaży promocyjnej

Produkty w promocji odpowiadały w 2019 r. aż za 37,7 proc. całkowitego wolumenu sprzedaży FMCG w Polsce - wynika z danych Nielsena cytowanych przez "My Company Polska". Stawia to nasz kraj na czele Europy.

W porównaniu z rokiem 2018 r. wskaźnik dla Polski wzrósł aż o 2,3 pkt proc. Dzięki temu nasz kraj zdołał wyprzedzić Portugalię, która zajęła drugie miejsce z wynikiem 36,9 proc. i wzrostem o 0,6 pkt proc. Na kolejnych miejscach rankingu uplasowały się Dania, Wielka Brytania oraz Włochy. Z kolei w takiej Francji udział sprzedaży w koszyku FMCG w minionym roku wyniósł zaledwie 11,9 proc. (spadek o 0,3 pkt proc.).

W "My Company Polska" czytamy też, że w trakcie pandemii COVID-19 wskaźnik sprzedaży promocyjnej dla Polski (w przypadku koszyka FMCG) nieco spadł. W marcu kształtował się na poziomie 33,8 proc., a w kwietniu 35,3 proc. Były to zatem wyniki niższe niż za pełny 2019 r.

Jak tłumaczą to zjawisko eksperci Nielsena? Ich zdaniem Polacy, robić wielkie zakupy na zapas w pierwszych tygodniach pandemii, nie przejmowali się aż tak bardzo jak zazwyczaj ceną. W omawianym okresie nastąpiły także spore wahania zawartości koszyka zakupowego (wzrosty artykułów suchych, mydła, czy papieru toaletowego), co również miało wpływ na końcowe statystyki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.