Polacy zostawiają na bazarach 20 mld zł rocznie
Udział targowisk w sprzedaży detalicznej wynosi 5-7 proc. Ostrożnie licząc, Polacy zostawiają w nich 20 mld zł – podaje „Rzeczpospolita” powołując się na dane Katedry Ekonomiki Rolnictwa i Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych SGGW.
Choć w latach 2009-2014 powierzchnia targowisk zmniejszyła się o około 9 proc., rosną obroty tego kanału i przybywa przedsiębiorstw, które prowadzą handel na targowiskach. Według Bisnode Polska obecnie działa tam 86 000 aktywnych podmiotów, z czego 27 000 to firmy oferujące żywność, napoje oraz wyroby tytoniowe.
Firmy te są w dobrej kondycji finansowej, z danych Big InfoMonitor wynika, że tylko co 50 ma zaległe zobowiązania finansowe. Z drugiej strony eksperci przypominają, że bazary i targowiska to wciąż zagłębie szarej strefy, niektóre firmy nie zarejestrują całego obrotu, co podnosi ich konkurencyjność.
Łączna wartość zaległych zobowiązań sięga 42 mld zł.
Więcej w czwartkowej „Rzeczpospolitej”.
12