09.11.2017/23:23

Polscy konsumenci czują się pewnie i podejmują coraz odważniejsze decyzje zakupowe

Według badań Kantar TNS ostatnich tygodniach konsumenci ewidentnie postrzegają sytuację swoich gospodarstw domowych oraz sytuację ekonomiczną kraju jako dobrą, z perspektywą na jeszcze lepszą.

W aktualnym pomiarze TNS Consumer Index ujawniła się nieco większa grupa osób postrzegająca czynniki makroekonomiczne w negatywnym świetle i nie wróżąca krajowej sytuacji ekonomicznej wzrostu w perspektywie najbliższych miesięcy, jednak postrzeganie sytuacji przez pryzmat budżetu własnego gospodarstwa domowego jest znacznie lepsze.

- Wygląda na to, że konsumenci czują w ostatnim czasie stabilizację swojej sytuacji, jak również widzą perspektywę jej poprawy, co z pewnością stanowi bodziec do podejmowania odważniejszych decyzji zakupowych i zaciągania zobowiązań. Odzwierciedlają to na przykład wskaźniki koniunktury gospodarczej raportowane poprzez GUS - mówi Michał Roszkowski, Account Director Kantar TNS.

I dodaje: - Odważniejsze decyzje zakupowe to nie tylko wzrost wydatków na bieżącą konsumpcję gospodarstw domowych, ale również inwestycje i zakupy dóbr trwałych, w tym samochodów. Rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce rośnie nieprzerwanie od co najmniej kilkunastu miesięcy, przy czym zdominowany jest przez klientów biznesowym. Jednak sprzedaż samochodów klientom indywidualnym również rośnie i dane za wrzesień publikowane przez PZPM wskazywały na 10,5% wzrost zakupów aut nowych właśnie przez tę grupę konsumentów. W przypadku gospodarstwa domowego zakup auta to duże wydarzenie i również duże obciążenie budżetu zatem dwucyfrowe wzrosty świadczą, że coraz lepiej nam, jako społeczeństwu, się powodzi i na razie patrzymy w przyszłość optymistycznie.

- O ile w najbliższym czasie nie nastąpi nagłe wydarzenie zmieniające zasady gry na międzynarodowych rynkach gospodarczych, takie jak kryzys ekonomiczny na skalę globalną, konflikt polityczny lub militarny wpływający na naszą sytuację ekonomiczną oraz naszych głównych partnerów gospodarczych, to wydaje się, że dobry trend nastrojów konsumenckich ma szansę się utrzymać przez najbliższe miesiące. Do wyborów? - podsumowuje Michał Roszkowski.
 


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.