13.03.2021/14:50

Polscy konsumenci nie wyobrażają sobie życia bez handlu stacjonarnego

Ponad 80 proc. polskich konsumentów twierdzi, że nie wyobraża sobie kupowania wyłącznie w internecie. Prawie 40 proc. z nich po pandemii zamierza częściej kupować w sklepach stacjonarnych.

Takie wnioski płynął z raportu Co (u)gryzie e-commerce? 2021. Czytamy w nim, że zakupy ograniczone jedynie do kanału internetowego wyobraża sobie tylko co piąty polski internauta, a także 28 proc. osób kupujących produkty w sieci. Co ciekawe najmłodsi konsumenci wcale nie należą do miłośników wyłącznego kupowania przez internet Taką wizję wskazuje jedynie 11 proc. z nich. Jak czytamy w raporcie, bardziej przyjaźnie nastawieni do takiego scenariusza są badani, którzy kupują mobilnie – 30 proc. pozytywnych odpowiedzi oraz badani, którzy i tak już kupują najczęściej w sieci – 74 proc.

Zakupy w internecie (fot. Mobile Institute/ Izba Gospodarki Elektronicznej)

To zresztą nie dziwi, gdy spojrzymy na deklaracje związane z powrotem do zakupów w sklepach stacjonarnych po zakończeniu pandemii. Choć kanał internetowy ma się dobrze, to aż 40 proc. konsumentów twierdzi, że po zniesieniu restrykcji znaczną część zakupów będą znów robić w sklepach tradycyjnych. Dominują oczywiście przedstawiciele starszego pokolenia, ale w tej grupie znalazło się również aż 52 proc. osób z generacji Z. Eksperci twierdzą, że w kanale digital zostaną osoby, które już teraz często kupują w sieci, mężczyźni oraz właściciele „chudszych portfeli”.

Zakupy w sklepach stacjonarnych (fot. Mobile Institute/ Izba Gospodarki Elektronicznej)

Twórcy raportu założyli też sytuację, że sklepy stacjonarne przestają istnieć, a wszyscy są zmuszeni kupować w sieci. Co ułatwiłoby poruszanie się i robienie zakupów w e-sklepach? Konsumenci zwracają uwagę szczególnie na dokładne zdjęcia produktowe, rozwiązania ułatwiające dobór produktu, jak esize.me w eobuwie, wideo prezentujące dany produkt oraz utrzymywanie standardów opisu produktów.

 

Zakupy w internecie (fot. Mobile Institute/ Izba Gospodarki Elektronicznej)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także