Polscy pracownicy Jeronimo Martins zgłosili 4 tys. wniosków do władz firmy
Zatrudnieni w polskich strukturach grupy Jeronimo Martins, operatora sieci dyskontów Biedronka, rzadziej zgłaszają się do władz detalisty niż ich portugalscy koledzy. Jak wynika z dokumentu opartego na rocznym raporcie grupy JM za 2015 r. w ub.r. pracownicy polskiego oddziału zgłaszali się z zapytaniami, wnioskami i innymi sprawami do władz firmy 3984 razy. Tymczasem osoby zatrudnione w portugalskich strukturach grupy kierowały swoje wnioski aż trzy razy częściej od Polaków – 11962 razy. Co ciekawe, skuteczność odpowiedzi na składane wnioski przez pracowników JM wyższa była w Portugalii, gdzie odsetek ten sięgnął 99,9 proc. W przypadku Polski zanotowano z kolei 93,3 proc.
Jak ujawnił detalista, zarówno w Polsce, jak i Portugalii działa w strukturach Jeronimo Martins specjalny departament zajmujący się rozwiązywaniem postulatów załogi. Z reguły dotyczą one zapytań o kwestie pracownicze, a także odbieraniem wniosków o pomoc socjalną.
Od niedawna pracownicy portugalskich struktur JM, głównie sklepów sieci Pingo Doce, dzielą się na stronie internetowej orgulho.pingodoce.pt swoimi doświadczeniami na temat pracy w jej placówkach. Świadectwa, przedstawiane przez pracowników w pierwszej osobie, mają formę tekstów, a także reportaży i filmów.
Grupa JM zatrudnia ponad 89 tys. osób. Od 2011 r. liczba pracowników operatora sieci Biedronka wzrosła o 23,6 tys. osób. 85 proc. aktualnej załogi JM pracuje w pełnym wymiarze godzin, a pozostali na pół etatu. Większość załogi w trzech krajach, w których działa detalista – Polsce, Portugalii i Kolumbii – stanowią kobiety – 77 proc. W przypadku stanowisk kierowniczych ich odsetek jest niższy; wynosi 67 proc.
6