27.07.2018/10:52

Polska i Rumunia windują wyniki sprzedażowe Carrefoura w Europie

W Europie, bez uwzględniania Francji, Carrefour zwiększył sprzedaż o 0,7 proc. przy stałych kursach wymiany. Sieci gorzej powodziło się na południu kontynentu, znacznie lepiej na północy. W Polsce Carrefour odnotował znaczące wzrosty sprzedaży we wszystkich ujęciach.

W krajach południa kontynentu sprzedaż ogółem wzrosła o 0,2 proc., a w ujęciu like-for-like spadła o -2,5 proc. Ma to związek z nieustającą presją konkurencyjną, połączoną niezbyt dobrymi nastrojami konsumentów. Dają się one odczuć szczególnie we Włoszech.

Na północy Europy firma radziła sobie lepiej, osiągając wzrost sprzedaży ogółem o 1,5 proc. oraz o,2 proc. LfL. W tej części kontynentu największe problemy wystąpiły w Belgii, natomiast w Polsce i Rumunii utrzymywały się silne tendencje wzrostowe.

W Polsce Carrefour odnotował w pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż w wysokości 1 mld 5 mln euro (z VAT). Oznacza to wzrost sprzedaży LfL o 0,8 proc. oraz organiczny wzrost sprzedaży o 2,9 proc. Są to wyniki po wyeliminowaniu sprzedaży paliw i efektów kalendarzowych. Po uwzględnieniu paliw wzrost wyniósł 2,8 proc. przy stałych kursach wymiany i 4,0 proc. przy kursach bieżących.

W Rumunii sprzedaż wyniosła 993 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 5,3 proc. oraz organiczny wzrost sprzedaży o 8,1 proc.

W całym regionie trwa transformacja modelu kosztowego. Proces ten ulegnie przyspieszeniu w drugim półroczu, szczególnie we Włoszech – dzięki podpisaniu sojuszu zakupowego z lokalnymi graczami Vegé Group i Pam. Będzie to druga co do wielkości grupa zakupowa w tym kraju.

KLIKNIJ I SPRAWDŹ WYNIKI FINANSOWE CAŁEJ GRUPY CARREFOUR:

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • hurt hurt 27.07.2018

    gdyby nie sprzedaż C&C carrefoura to pokazaliby prawdziwe wyniki, a tak zapychają rynek hurtowy i zakrywają dramat

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.