05.01.2018/11:06

Polska sieć handlowa rośnie mimo zamykania sklepów

Segment modowy Grupy Redan w grudniu ub.r. osiągnął 26 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 1 proc. w ujęciu r./r. Zwiększenie obrotów nastąpiło pomimo zmniejszenia powierzchni handlowej sklepów aż o 11 proc.

W powiązaniu z kontynuowanym trendem wyraźnej poprawy marży handlowej, przekłada się to na wyraźny wzrost efektywności sieci Top Secret. Obroty Grupy Redan, uwzględniające również sprzedaż segmentu dyskontowego TXM, wyniosły w grudniu br. około 73 mln zł i były nieco niższe niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w grudniu ub.r. wyniosła ok. 26 mln zł i była o 1 proc. wyższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

- Grudzień był dla nas kolejnym udanym miesiącem. Pomimo zmniejszenia powierzchni sieci sklepów Top Secret uzyskaliśmy w tym okresie sprzedaż większą niż rok wcześniej. W grudniu kontynuowaliśmy jednocześnie pozytywną tendencję w zakresie wzrostu marży handlowej. Pozytywne efekty przynosi lepsze zarządzania towarem i stała praca nad poprawą atrakcyjnością oferty. To wszystko powoduje, że systematycznie zwiększamy rentowność segmentu modowego – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec grudnia ub.r. wyniosła 37,2 tys. mkw. i była na poziomie o 11 proc. niższym niż w tym samym momencie 2016 r. Narastająco w całym 2017 r. obroty segmentu modowego wyniosły ok. 233 mln zł i były o 4 proc. niższe niż rok wcześniej.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w grudniu ub.r. wyniosła ok. 47 mln zł, co oznacza spadek o 2 proc. w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec grudnia ub.r. składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,4 tys. mkw., która była o 6 proc. wyższa niż na koniec 2016 r.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprawności operacyjnej jaką osiągnęliśmy w grudniu. Poradziliśmy sobie ze znacznie zwiększonym wolumenem towaru w porównaniu do poprzednich miesięcy – dostawy zostały przyjęte w magazynach zgodnie z harmonogramem, a towar został dostarczony do właściwych sklepów w terminie. Problemy, z którymi TXM borykał się w ubiegłym roku mają coraz mniejszy wpływ na działalność spółki i oceniamy, że w kolejnych miesiącach zostanie on całkowicie zniwelowany. Nadal pracujemy m.in. nad poprawą oferty oraz zwiększeniem udziału towarów z importu, a także nad przebudową kanału e-commerce, w który naszym zdaniem drzemie spory - jeszcze nie w pełni wykorzystywany – potencjał – podkreślił Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM.

- Nieustannie pracujemy nad tym, aby przyrost sprzedaży w odniesieniu do mkw. powierzchni naszych sklepów nadążał za przyrostem wielkości sieci. Z tego punktu widzenia przychody w ubiegłym miesiącu oceniamy umiarkowanie pozytywnie - stwierdziła Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes zarządu TXM.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.