26.02.2021/11:31

Polski rynek dyskontów będzie rósł dynamicznie. Czy Vollmart ma szansę zagarnąć jego niewielki fragment?

Kanał dyskontów w 2021 r. zanotuje najszybszą dynamikę wzrostu wartości ze wszystkich kanałów rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce - wynika z prognoz PMR.

- Wzrost w tym segmencie wyniesie blisko 9 proc. i będzie nieznacznie wyższy niż w przypadku kanałów sklepów convenience i supermarketów proximity. Dodatkowym czynnikiem wpływającym pozytywnie na wzrost wartości tego kanału będzie przejście (przynajmniej części) sklepów Tesco do kanału dyskontów (po przejęciu przez Netto) - komentuje dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Agnieszka Skonieczna, Retail Business Unit Director w PMR.

Ekspertka podkreśla, że dyskonty walkę o serca i portfele Polaków wygrywają wygrywają dogodnymi lokalizacjami (coraz większa numeryka sklepów wszystkich sieci), coraz szerszą ofertą produktów świeżych i żywności convenience, a także wyselekcjonowaną ofertą produktów pozaspożywczych. To właśnie dyskonty są pierwszym wyborem, jeśli chodzi o miejsce zakupu żywności dla zwierząt czy rajstop, wynika z badań PMR.

Jak na tym tle wyglądają perspektywy rozwoju dla sieci Vollmart, która w tym tygodniu uruchomiła swój pierwszy sklep w formacie "nowoczesnego hard dyskontu" (kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na ten temat i zobaczyć galerię zdjęć sklepu)?

- Sieć Vollmart stoi w zupełnej opozycji do powyższego, dlatego też nie wydaje mi się, by była w stanie konkurować z największymi sieciami dyskontowymi na rynku polskim. Zresztą nie wiadomo, czy ma nawet takie plany - zaznacza przedstawicielka PMR.

Zarazem Agnieszka Skonieczna tłumaczy, że Vollmart "z pewnością trafi do pewnej grupy klientów, raczej w średniej i małej wielkości miastach, niż w metropoliach, dla których cena jest głównym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupów spożywczych".

- Jego działalność będzie raczej niszowa i lokalna. Pokazał to zresztą przykład operującego w podobnej formule dyskontu Mere, który rozwija się znacznie wolniej niż zakładał w swoich ambitnych planach - podkreśla Agnieszka Skonieczna, Retail Business Unit Director w PMR.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także