22.02.2017/09:52

Polski rynek e-commerce rośnie najszybciej w Unii

Odsetek Polaków robiących zakupy w sklepach internetowych wzrósł w 2016 roku o 7 pkt proc. – najwięcej w gronie państw unijnych – podaje „Rzeczpospolita”.

W ostatnich latach według Eurostatu liczba e-kupujących zwiększała się w naszym kraju o 1–2 pkt proc. rocznie. W ub.r. 2016 r. wzrost wyniósł aż 7 pkt proc., co dało Polsce pozycję lidera wśród państw unijnych. O 6 pkt proc. poprawiła swój wynik Słowacja, a o 5 – Szwecja i Luksemburg . Nasz kraj jednak nadal plasuje się poniżej średniej, jeśli chodzi o udział robiących zakupy w sieci – wśród użytkowników internetu jest ich 41 proc., a w całej populacji 31 proc. Liderem z ponad 80 proc. jest Wielka Brytania – informuje „Rzeczpospolita”.

Zdaniem cytowanego przez dziennik prof. Dariusza Jemielniaka z Akademii Leona Koźmińskiego, kluczowe dla dalszego rozwoju e-handlu będzie to, co przesądziło o sukcesie Amazon Prime – darmowe, szybkie dostawy kurierem. Dodatkowym impulsem może być zakaz handlu w niedziele. Tomasz Tybon, dyrektor marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania Shoper, wskazuje z kolei, że duże szanse na rozwój ma branża spożywcza, bo rośnie liczba klientów kupujących artykuły FMCG przez internet, a coraz więcej sklepów oferuje szybką dostawę, która przy żywności jest kluczowa.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Karol 23.02.2017

    Należy zwrócić uwagę, że e-commerce jest nie tylko dla klientów indywidualnych, ale doskonale radzi sobie również w kanale sprzedaży hurtowej między podmiotami gospodarczymi tj. dla kupujących firm sosy za 100 zł do pizzerii, ale i mąkę od producenta na palety.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.