09.07.2020/11:11

Polski rynek FMCG urośnie w 2020 r. nawet pomimo pandemii

Wartość rynku FMCG w Polsce pomimo pandemii nie spadnie w 2020 r., lecz może wzrosnąć nawet o więcej niż 1 czy 2 proc. - uważa Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Polska.

- Na razie dane są raczej po stronie pozytywne. Oczywiście mówimy o miesiącach do maja włącznie. Maj to pierwszy miesiąc, kiedy zostały zniesione restrykcje, więc może jest to trochę za krótki okres, żeby dłuższe prognozy wydobywać, ale dla większości kategorii ten okres nie przyniósł jakichś dramatycznych spadków sprzedaży - wskazuje ekspertka.

Karolina Zajdel-Pawlak podkreśla, że kategorią, która ma olbrzymie znaczenie dla polskiego koszyka FMCG, a która ucierpiała na pandemii, jest alkohol, w szczególności piwo. - Tutaj widać, że branża na pewno jest bardzo mocno dotknięta tym, że była zamknięta HoReCa, że było mniej okazji do wspólnego spożywania piwa, nie ma wydarzeń sportowych. Ta branża na pewno będzie miała wyniki słabsze, niż prognozowała na początku roku. Ale też zobaczymy, jaki będzie ten sezon: jak długi i jak ciepły. Jeśli będziemy go mogli spędzać na zewnątrz, wraz z towarzystwem, to myślę, że zobaczymy odbicie branży piwnej - prognozuje dyrektor zarządzająca Nielsen Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.