09.07.2018/10:23

Polskie e-sklepy nie informują o możliwości polubownego rozwiązania sporów

Tylko 34 proc. polskich sklepów internetowych umieściło na swojej stronie link do unijnej platformy, mającej na celu szybsze i łatwiejsze rozwiązywanie sporów z konsumentami.

O sprawie pisze "Puls Biznesu". Mimo, że rozwiązanie funkcjonuje od 2016 roku, a do dziś wpłynęło do niego ok. 68 tys. skarg z całej Europy, polskie e-sklepy niechętnie informują swoich klientów o takiej możliwości. Sytuacja lepiej wygląda chociażby w Niemczech, gdzie wskaźnik ten wynosi 66 proc. Dzięki unijnej dyrektywie o ADR i rozporządzeniu w sprawie ODR (Online Dispute Resolution) spór można rozwiązać beż udziału sądu powszechnego, co przekłada się na szybkość załatwiania spraw.

­– Polubowne rozwiązywanie sporów to same korzyści dla przedsiębiorców, którzy aktywnie zarządzają relacjami z klientami. Wzmacniają swoją reputację, bo pokazują, że reagują na zastrzeżenia konsumentów. Nie narażają ich na procesy sądowe – mówi gazecie Dorota Karczewska, wiceprezes UOKiK.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.