25.11.2020/14:59

Pomysł na biznes: sklep internetowy. Od czego zacząć? Co zrobić, aby dotrzeć do klientów?

Analitycy zakładali, że rok 2020 będzie kolejnym, w którym sprzedaż online wzrośnie. Nie mogło być inaczej, gdyż stale powiększa się liczba internautów przekonanych do zakupów w sieci. Nikt jednak nie był w stanie przewidzieć kolejnego czynnika, który wpłynął na duży wzrost sprzedaży, mianowicie – pandemii. Sytuacja, z którą zmagamy się obecnie, stanowi jeden z wielu argumentów, które przemawiają za założeniem sklepu internetowego.

Sprzedaż online – dlaczego warto?

Jak wynika z najnowszej edycji badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” już 73 proc. użytkowników sieci w naszym kraju kupuje online. To oznacza wzrost aż o 11 p.p. w stosunku do 2019 roku. W 2020 roku odnotowano największą zmianę na korzyść na rynku sprzedaży online od kilkunastu lat. Raport PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2020–2025” potwierdza, że w stosunku do 2019 roku wielkość przychodów sklepów wzrosła o 26 proc. W 2019 rynek e-commerce wart był 61 mld złotych i stanowił 11 proc. handlu detalicznego ogółem, a w 2025 ma już osiągnąć 20 proc. W 2020 roku wartość tego rynku jest już szacowana na 74 mld. Kupujemy i zapewne jeszcze więcej będziemy kupować w sieci. Pandemia spowodowała, że do zamawiania online przekonało się wielu internautów, którzy dotąd nie korzystali z takiej formy zakupów. Wiedzą oni już, że jest to wygodne rozwiązanie, które w dodatku umożliwia kupowanie w niższej cenie.

Sprzedajesz produkty stacjonarnie? A może masz pomysł, co możesz zaoferować internautom? Weź pod uwagę rozpoczęcie handlu online. To łatwiejsze niż myślisz. Żeby rozpocząć działalność, nie potrzebujesz fachowej wiedzy. Od czego powinieneś zacząć?

Zakładamy sklep internetowy

Dzięki dostępnym obecnie usługom, naprawdę łatwo możesz stać się właścicielem sklepu WWW. Jak to zrobić? Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z modelu SaaS. Na czym polega ta propozycja? Otóż firma, która oferuje sklep internetowy w ramach takiej usługi, oddaje do Twojej dyspozycji niemal gotową stronę. Nie musisz szukać hostingu, decydujesz jedynie, jakie możliwości ma zapewniać usługa. Np. w ofercie home.pl masz do wyboru trzy pakiety. Różnią się one m.in.:

●    maksymalną liczbą produktów, które możesz dodać,
●    liczbą administratorów, języków i walut,
●    dostępnymi funkcjami.

Nie musisz sam instalować oprogramowania sklepu. Wystarczy, że zalogujesz się, wybierzesz odpowiedni szablon i już możesz rozpocząć personalizowanie witryny. Nie interesuje cię kwestia aktualizowania skryptów czy działania serwera, dzięki czemu masz więcej czasu na prowadzenie działalności. Wybierając gotowe oprogramowanie Presta hosting dla Twojego sklepu, zyskujesz miejsce na wiele stron i sklepów internetowych na jednym serwerze. Sklep możesz zintegrować z rozwiązaniami, które będą niezbędne do prowadzenia biznesu online, m.in. z:

●    systemami aukcyjnymi i sprzedażowymi,
●    systemami płatniczymi,
●    usługami kurierów, dostawców czy hurtowni.

Sklep może zapewniać mnóstwo funkcji. System obsługuje np. ceny w różnych walutach, warianty i atrybuty produktów, opinie o nich, indywidualne stany magazynowe, sprzedaż z rejestracją lub bez, wydruk zamówień, kalendarz realizacji zakupów, powiadomienia o dostępności asortymentu. Kolejnym plusem tego rozwiązania jest jego nieustanny rozwój.

Co zrobić, żeby dotrzeć do klientów?

Masz już sklep WWW, ale początkowo nikt o nim nie będzie wiedzieć. Musisz zainwestować w reklamę. Możesz postawić na:

●    pozycjonowanie strony w Google,
●    Google Ads,
●    Facebook Ads,
●    fanpage na Facebooku,
●    e-mail marketing,
●    działania na popularnych serwisach społecznościowych innych niż FB, np. na Instagramie, Tik Toku, Linkedinie,
●    porównywarki cen.

To tylko przykładowe rodzaje działań. Testuj je i oceniaj, czy przynoszą oczekiwane efekty. Pierwsze miesiące promowania sklepu mogą stać pod znakiem poszukiwania tych form reklamy, które są w twoim wypadku najskuteczniejsze. Plusem zdecydowanej większości działań marketingowych w sieci jest możliwość ich sprawdzania bez konieczności posiadania na ten cel bardzo dużego budżetu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także