23.06.2020/12:14

Ponad 1000 sklepów solidaryzuje się na rzecz szpitali zakaźnych. Rusza program Dobre Zakupy

Ponad 1000 sklepów on-line i kilkaset sklepów stacjonarnych połączyły siły w celu niesienia pomocy szpitalom zakaźnym, które walczą z koronawirusem. Środki z każdej transakcji, która zostanie dokonana w sklepie przez aplikację „WspieramBohaterów” zostaną przekazane na wybrany przez użytkownika szpital zakaźny.

Aplikacja „WspieramBohaterów” powstała aby wspierać wszystkie szpitale zakaźne w Polsce z inicjatywy programu „Dobre Zakupy” (wcześniej SportBonus). W aplikacji użytkownicy na początku wybierają szpital, który zostanie beneficjentem ich wsparcia, a następnie wyszukują sklep, w którym rozpoczną zakupy. Wśród sklepów on-line, które dołączyły do programu są m.in. Lidl, Allegro, pyszne.pl, WordBox.pl czy Media Expert.

– Jeszcze nigdy robienie zakupów nie niosło tyle dobra. Nareszcie mamy do dyspozycji aplikację, która pozwala pomagać szpitalom, robiąc to, co każdy z nas robi na co dzień − zakupy spożywcze czy prezent na urodziny. W tym modelu klienci płacą za zakupy tyle co zwykle, a pomagają sklepy, które dzielą się zyskiem ze szpitalami  – mówi Bartosz Kwiatkowski, prezes Fundacji Kibica, organizatora programu „DobreZakupy”.

Każdy sklep przekazuje inną wartość środków, ale średnio aż 3 proc. z wydatków wraca na pomoc szpitalom. Wartość zwrotu nie ma wpływu na cenę. Dodatkowo użytkownicy aplikacji na bieżąco mogą sprawdzić, ile pieniędzy, dzięki ich codziennym zakupom zostało przeznaczonych na wsparcie szpitali.

Aplikację „WspieramBohaterów” można pobrać bezpośrednio ze sklepu AppStore lub GooglePlay. Patronat nad nią objęło Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Epidemiologicznych.

Pomagasz, robiąc zakupy

Sektor e-commerce okazał się kołem ratunkowym dla polskiego handlu. W okresie lockdown małe i średnie przedsiębiorstwa szybko przenosiły swoja sprzedaż do Internetu. Unity Group prognozuje, że w 2020 r. polski e-commerce osiągnie wartość 100-120 mld zł, a jego roczna dynamika w najbliższych latach przekroczy 20 proc. W ubiegłym roku sprzedaż online na rodzimym rynku wyniosła ok. 50 mld zł, a jeszcze w styczniu br. Z kolei badania przeprowadzone przez IRCenter pokazują, że zdaniem nawet 63 proc. Polaków nawyk kupowania w Internecie zostanie z nami na dłużej także po zakończeniu pandemii koronawirusa.

Program jest dedykowany także sklepom stacjonarnym. Partnerem programu dla stacjonarnych punktów handlowych są Polskie ePłatności Elektroniczne(Pep). To pozwala blisko 131 tyś. podmiotom na dołączenie do akcji. Terminale PeP są gotowe na obsługę aplikacji.

– Widzimy jak epidemia korona wirusa zmienia zachowania konsumenckie. Zakupy praktycznie przeniosły się do internetu. Wiemy, że część klientów oczekuje od nas pomocy. Dlatego z każdego zakupu w naszych sklepach rozpoczętych w aplikacji „WspieramBohaterów” przekażemy 4 proc. na pomoc szpitalom! Co oznacza, że kwota pomocy jest nieograniczona i zależy wyłącznie od ilości osób, które chcą z nami wspierać szpitale! – mówi Jeremiusz Dutkiewicz, prezes firmy szopex, właściciela Sklepów Biegacza, WordBox i innych. – Z badań Kantar Covid-19 z marca 2020 r. wynika, że ponad 83 proc. konsumentów oczekuje od sklepów i marek pomocy w codziennym życiu. Dzięki aplikacji WspieramBohaterów, ci którzy oczekują od nas tego, że będziemy pomagać sami zdecydują o tym, ile pieniędzy przekażemy – dodaje Dutkiewicz.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.