01.11.2020/11:23

Primark chce działać na rzecz klimatu. Firma obniży emisję dwutlenku węgla o 30 procent

Primark podpisał Kartę Przemysłu Modowego Na Rzecz Klimatu pod egidą programu klimatycznego Narodów Zjednoczonych (UNFCCC), wspierając tym samym jej założenia mówiące o dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz zobowiązując się do 30 proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.

Primark zobowiązał się do ograniczania emisji w całym swoim łańcuchu wartości, w tym emisji wykraczających poza jego własną działalność, czyli "emisji z obszaru 3", które stanowią zdecydowaną większość śladu węglowego firmy. Primark przeanalizuje również i ustalenia ścieżki dekarbonizacji w oparciu o metodologie Science Based Targets Initiative (SBTi).

Jak podkreślają przedstawiciele sieci, firma już teraz czyni znaczne postępy w kierunku ograniczenia emisji generowanej z wykorzystania surowców i materiałów, które są jej największym źródłem gazów cieplarnianych. Działania te dotyczą m.in. podwojenia liczby produktów wykonanych z materiałów z recyklingu do 40 milionów sztuk jesienią tego roku, szkoleń dla rolników uprawiających bawełnę, prowadzenia programu recyklingu w sklepach w Wielkiej Brytanii, dzięki któremu klienci mogą oddawać używaną odzież, tekstylia, buty i torby do recyklingu lub ponownego użycia. Primark planuje wdrożyć ten program także na innych rynkach. Ponadto firma postuluje zastąpienie transportu lotniczego transportem morskim w przypadku zdecydowanej większości produktów z fabryk dostawców. Po dostarczeniu do magazynów te same ciężarówki, które dostarczają produkty do sklepów Primark, odbierają również odpady i zwracają je do centrów dystrybucyjnych, zmniejszając w ten sposób liczbę używanych ciężarówek i wolumen odpadów na miejscu w sklepach.

- Cieszymy się z naszego przystąpienia do inicjatywy UNFCCC, w którym zobowiązujemy się do ograniczenia emisji w całym naszym łańcuchu wartości. Jako globalna marka modowa stale poszukujemy rozwiązań odpowiadających na wyzwania związane ze zmianami klimatu i zdajemy sobie sprawę z tego, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Choć mamy duże ambicje, by uczynić naszą działalność bardziej zrównoważoną, mamy świadomość tego, że nawet małe zmiany mogą mieć duże znaczenie, choćby poprzez wzgląd na skalę naszej działalności. Co więcej, zmiany na rzecz zrównoważonego rozwoju chcemy wprowadzać bez przenoszenia kosztów na naszych klientów, ponieważ uważamy, że zrównoważona moda nie powinna iść w parze z wysoką ceną – powiedziała Katharine Stewart, dyrektor ds. Etycznego Handlu, Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska w Primark.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także