21.04.2020/15:51

Priorytetem dla sieci Biedronka jest zwiększanie sprzedaży i udziałów w polskim rynku detalicznym

Z informacji zawartych w sprawozdaniu z działalności zarządu Jeronimo Martins Polska za 2019 r. opublikowanym na początku marca br. wynika, że właściciel sieci Biedronka chce w 2020 roku otworzyć ponad 100 nowych sklepów w klasycznym formacie, a także mniejsze placówki. Rozwój ma zostać sfinansowany ze środków własnych. A tych jest niemało – w 2019 roku JMP wygenerowało zysk netto na poziomie 2,24 mld złotych.

Spółka podkreśla w swoim sprawozdaniu, że w Polsce konsumpcję w 2019 roku napędzała głównie podwyżka płacy minimalnej oraz kolejne świadczenia socjalne. Mimo większej liczby dni wolnych od handlu (wejście w życie kolejnego etapu ustawy o zakazie handlu), sieć zwiększyła sprzedaż o 8,8 proc. w stosunku do 2018 roku. Wartość sprzedaży wyniosła 54,3 mld złotych, do czego w sporej części przyczynił się wzrost sprzedaży LfL (o 5,8 proc). Był on napędzany głównie wzrostem średniej wartości koszyka, ten z kolei spowodowany był intensywnymi kampaniami promocyjnymi. W ciągu roku przeprowadzono i 13.

W zeszłym roku sieć intensywnie rozwijała również markę własną, wprowadzając na półki 139 nowych produktów (asortyment regularny). Sieć mocno wspierała swoje marki bio – w marce GoVege pojawiło się  nowych produktów.

Firma w swoim sprawozdaniu przypomina także, że w 2019 roku otworzyła 128 nowych sklepów, z czego 33 w mniejszym formacie. Wyremontowano także 252 inne sklepy. Spółka podkreśla, że rozwój mniejszych placówek ułatwi jej ekspansję na obszary o mniejszej gęstości zaludnienia, co może być zapowiedzią powalczenia o klientów m.in. sieci Dino.

Jeżeli chodzi o całoroczne wyniki finansowe to JMP zanotowała przychody operacyjne na poziomie 55,62 mld zł, natomiast zysk operacyjny wyniósł 2,8 mld zł. Ostatecznie zysk netto osiągnął pułap 2,24 mld zł.

Na koniec 2019 roku zatrudnienie w całej spółce przekroczyło 68 tys. pracowników. Firma zapłaciła także ponad 492 mln zł podatku dochodowego.

Właściciel Biedronki podkreślił także, iż zamierza kontynuować rozwój oparty na 5 filarach: promowaniu zdrowia poprzez właściwie odżywianie, odpowiedzialne pozyskiwanie towarów, poszanowanie środowiska naturalnego, bycie wzorowym pracodawcą oraz wspieranie lokalnych społeczności. Firma podkreśliła znaczącą reformulację swoich produktów, m.in. redukcję zawartości soli, cukru i tłuszczu oraz rezygnacji z wykorzystania oleju palmowego w produktach marki własnej. Zwróciła także uwagę na zastosowanie ekologicznych rozwiązań w systemach wyposażenia sklepów.  Z kolei wspieranie lokalnych społeczności ma się opierać m.in. na współpracy z Caritas Polska.

W swoich planach na 2020 rok Jeronimo Martins Polska informuje, że najważniejsze pozostanie dla spółki zwiększanie sprzedaży i udziałów rynkowych, przy jednoczesnej ochronie obecnego modelu biznesowego oraz w otoczeniu rosnącej presji płacowej. Firma zaznaczyła także, że chce otworzyć 100 nowych sklepów w klasycznym formacie, a także mniejsze placówki, których liczby nie sprecyzowano.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.