Producenci marnują więcej żywności niż handel
Żywność jest marnowana nie tylko w naszych domach. Już sami producenci są odpowiedzialni za 39 proc. generowanych odpadów żywnościowych. Na etapie sprzedaży i dystrybucji powstaje ich 5 proc. - czytamy w serwisie infoWire.pl.
Artykuły spożywcze zmarnowane przez sklep to stracone pieniądze. – Jest to duży problem szczególnie dla małych sklepów, mających niskie marże, rzędu 2 proc. Pieniądze, które można zaoszczędzić, są w skali całego przedsiębiorstwa bardzo duże, dlatego sklepy muszą myśleć o tym, jak się towarują – zaznacza w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.
Stacjonarne sklepy spożywcze powinny stosować nowoczesne metody planowania zakupów. Warto np. korzystać z systemu ERP, czyli planowania zasobów przedsiębiorstwa. – We Frisco przy zamawianiu produktów świeżych stosujemy metodę just-in-time. Towarujemy taką ilość produktów, która dokładnie odpowiada zamówieniom złożonym przez klientów – informuje Kazior. W przypadku produktów nabiałowych, które nie zostały sprzedane, a których termin ważności się kończy, można robić specjalne promocje bądź umożliwiać zakup tych towarów pracownikom. Dzięki temu straty są niższe niż 1 proc.
2 komentarze
-
01.09.2016
Nieważne kto marnuje, ważne aby w ogóle żywność się nie marnowała. Teraz firmy produkcyjne i handlowe mają możliwość skorzystania z hurtum.pl gdzie mogą wystawić swoją ofertę sprzedaży produktów z kończącymi się terminami ważności. Zapraszam do zapoznania się i rejestracji na hurtum.pl
-
01.09.2016
Artykuł nie na temat. W tytule mowa jest o marnowaniu żywności przez producentów, natomiast w treści o marnowaniu przez handel. Ponadto podawane liczby są niezgodne z opisem. Mowa jest o tym, że więcej żywności marnują producenci niż handel, z procentów wynika jednak, że producenci marnują 5%, a handel 39%. Dobrze, że dzisiaj 1 września...
4