23.08.2022 / 16:30
StoryEditor

Produkty dedykowane także dla sklepów lokalnych

Ranking Równi w Biznesie (Shutterstock)
Producenci FMCG zaczynają dostrzegać potencjał lokalnych sklepów, jednak wciąż wielu z nich oferuje gorsze warunki współpracy rynkowi niezależnemu. Tymczasem współpraca z handlem lokalnym to mocny kanał dystrybucji i szeroka grupa klientów.

Grupa Eurocash za pomocą Rankingu Równi w Biznesie sprawdza, jak wygląda strategia cenowa oraz dystrybucyjna największych producentów FMCG. Jak pokazuje najnowsza edycja, bazująca na danych za I kw. 2022 r., rynek niezależny dalej zmaga się z dyskryminującymi warunkami współpracy w porównaniu z centralnie zarządzanymi sieciami handlowymi. 

Jednym z aspektów ocenianych w rankingu jest oferta produktów dedykowanych. Od lat obserwujemy, że produkty te powstają głównie dla dużych sieci, jednak powoli zaczyna się to zmieniać. Warto zwrócić uwagę na dostawców, którzy dostrzegają potencjał sklepów lokalnych. Przykładem może być współpraca firmy Carlsberg z Grupą Eurocash. Do sprzedaży w sklepach Delikatesów Centrum, Groszka, Lewiatana, Euro Sklepu, ABC i Gamy trafiły dedykowane piwa marki Okocim: dwa warianty smakowe oraz piwo jasne 0%. Produkty są także dostępne na platformie eurocash.pl, na której zaopatrywać mogą się właściciele sklepów współpracujących z Grupą.

Oferowanie sprawiedliwych warunków segmentowi niezależnemu to dużo bardziej racjonalne i długofalowe działanie, do którego chcemy przekonać dostawców. W ten sposób nie tylko zapewnią sobie lepsze dotarcie ze swoimi wyrobami do konsumentów w całym kraju, ale także wesprą rozwój lokalnych sklepów, a więc zyskają jeszcze mocniejszy kanał dystrybucji. To zresztą kanał, który konkuruje z dużymi graczami na rynku m.in. bliskością klienta i rozpiętością asortymentu, dlatego inwestowanie w niego w naszej opinii jest korzystne dla producentów – komentuje Małgorzata Obrębska, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych i Marki Własnej w Grupie Eurocash.

20. kwiecień 2024 06:27