Produkty nabiałowe dla dzieci. Rynek z potencjałem
Łagodne smaki
Największą popularnością wśród najmłodszych konsumentów cieszą się produkty o delikatnym smaku. – Taki jest nasz ser salami, który doskonale sprawdza się na pierwsze, jak i drugie śniadanie, stanowiąc znakomity dodatek m.in. do kanapek lub sałatek. Salami, obok delikatnego smaku, przyciąga również okrągłym kształtem. W naszym portfolio niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się sery marki Serenada, które od lat towarzyszą rodzicom i dzieciom w czasie wspólnych posiłków – mówi Aneta Mostowiec, rzecznik prasowy Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.
I dodaje: – Z naszych wieloletnich obserwacji wynika, że sery z dziurami to obowiązkowa pozycja w pudełku śniadaniowym każdego malucha. Musimy pamiętać o tym, że najmłodsi są wzrokowcami i chętnie sięgają po produkty, które w jakiś sposób wyróżniają się spośród innych – w przypadku serów żółtych mogą to być właśnie duże, charakterystyczne oczka. Oczywiście nie możemy zapominać o tym, że żaden produkt nie będzie w stanie się obronić tylko warstwą wizualną. Wygląd to jedno, ale ostatecznie to smak i jakość produktu zadecydują o tym, czy najmłodszy konsument będzie chciał po ten produkt sięgnąć po raz kolejny, czy nie.
Wygoda poza lodówką
Z badań wynika, że aż trzy czwarte dzieci je drugie śniadanie w szkole, a jedna trzecia z nich wybiera jogurt. Dlatego rodzice coraz chętniej sięgają po rozwiązania, które umożliwią dziecku wygodną konsumpcję. – Na tę potrzebę odpowiadają jogurty pitne w wygodnych butelkach czy jogurty i serki w saszetkach, umożliwiających przechowywanie produktu poza lodówką do sześciu godzin – komentuje Natalia Brewczyńska, starszy kierownik ds. marki Danonki w firmie Danone. – Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na składniki, z jakich są wytwarzane produkty, poszukując dla dzieci takich jogurtów i serków, które mają prosty skład i cenne wartości odżywcze – dodaje.
Sprzedaży produktów mlecznych w saszetkach rośnie dynamicznie już od kilku lat. Dotyczy to szczególnie kategorii jogurtów i serków dla dzieci. – Rosnąca popularność tego rodzaju opakowań wynika przede wszystkim z tego, że rodzice poszukują dla swoich dzieci produktów wygodnych w konsumpcji poza domem. Saszetka, która umożliwia zjedzenie produktu w praktycznie każdych warunkach, jest odpowiedzią na tę potrzebę – tłumaczy Natalia Brewczyńska.
1