18.06.2020/18:57

Protest w Galerii Północnej. Zarządca: Chcemy rozwiązań korzystnych dla nas i dla najemców!

- Epidemia COVID-19 nie powstrzymała naszych planów rozwojowych. Wykorzystaliśmy czas obowiązkowego zamknięcia centrów handlowych możliwie najbardziej produktywnie - zapewnia w czwartkowym oświadczeniu dla mediów GTC, inwestor i zarządca Galerii Północnej.

To właśnie w czwartek w Galerii Północnej odbył się symboliczny protest grupy najemców, którzy na część dnia zamknęli swoje sklepy, by upomnieć się o swoje interesy. O co walczą? O urealnienie wysokości czynszu w galeriach handlowych zlokalizowanych w całej Polsce. Po okresie głębokich restrykcji związanych z pandemią koronawirusa, przyszło odmrożenie gospodarki i niektórzy Polacy wrócili do centrów handlowych, a inni nie. Od tamtej pory trwa zacięta walka właścicieli i zarządców obiektów z najemcami o to, na jakim poziomie powinny zostać ustalone czynsze.

- Rozumiemy obecną trudną sytuację handlowców i staramy się wspierać najemców w naszych centrach handlowych. Dla nas to również nie jest łatwy czas. Jesteśmy gotowi negocjować z każdym najemcą, jednak takie negocjacje wymagają czasu i nie jest możliwe, by zakończyć je w jeden dzień - podkreśla GTC w komunikacie. - Jeśli wszyscy podejdziemy do procesu negocjacji z cierpliwością i otwartą głową, jesteśmy przekonani, że uda nam się wypracować rozwiązania korzystne dla obu stron - dodaje zarządca.

W oświadczeniu pojawia się też zapewnienie, że w marcu i kwietniu 2020 r. w Galerii Północnej trwały intensywne prace nad rozbudową i uatrakcyjnieniem centrum. - Na terenie obiektu powstały dwa nowe place zabaw, nowe strefy restauracyjne oraz gigantyczny mural z mapą świata - wskazuje zarządca.

- Obecnie, gdy możemy gościć naszych klientów ponownie, nie ustajemy w działaniach by poprawiać wyniki w naszych centrach handlowych i chcemy to robić we współpracy z naszymi najemcami. Organizujemy wydarzenia i aktywności, które przyciągają klientów i zapewniają im dobrze spędzony czas z rodziną. Tylko w Galerii Północnej w ostatnim czasie zorganizowaliśmy dwie wystawy: jedną z 12 gigantycznymi figurami smoków, drugą z postaciami Playmobil, wznowiliśmy „Zieloną Loterię”, w której na klientów czeka ponad 100 nagród, a każdego wieczoru odwiedzający centrum handlowe mogą podziwiać niezwykły pokaz „Światło i dźwięk” - dodaje GTC.

Zarządca wskazuje ponadto w oświadczeniu, że w 2019 r. obroty Galerii Północnej wzrosły o 21 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Ubiegły rok przyniósł także 20 otwarć nowych sklepów, butików i punktów usługowych, m.in. takich marek jak Mango, Tom Tailor, Time for Wax, Egurrola Dance Studio oraz pierwszego w Warszawie salonu marki Junior. - W kwietniu 2019 zbudowaliśmy na dachu centrum unikalny na skalę Polski projekt w postaci tężni solankowej, która przyciąga odwiedzających i jest doceniana przez wielbicieli ekologicznych rozwiązań - dodaje GTC.

W 2018 r. Galeria Północna została odwiedzona przez 10 mln klientów.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Max46 19.06.2020

    W głowach im sie z dobrobytu poprzewracało!|
    Najpierw wykosili znane zagranicze marki,które co chwilę wychodzą z Polski (tydzien temu Cameieu po 20 latach w PL),Teraz by chcieli tanie czynsze,a jak nie to co? gdzie pojdą? na ulicę sie nie garną,bo jakiś przysłowiowy "Janusz" biznesu uznał 15 lat temu ,że handel na ulicy sie nie opłaca to inni poszli za nim,a w innych 100% panstwach swiata ulice handlowe pełne sklepów i centra handlowe są pełne sklepów i maja duże obroty.Dlaczego Polakom nigdy nic sie nie opłaca?

  • Belzebub 18.06.2020

    Może kolejni przedsiębiorcy się w przyszłości dobrze zastanowią zanim podpiszą umowę z galerią

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.