13.08.2018/09:42

Przejęcie franczyzobiorcy Lewiatana przez Eurocash przedłuży się. UOKiK przeprowadzi głębszą analizę

UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Eurocash kontroli nad Partner. Transakcja została zgłoszona do UOKiK pod koniec czerwca.

Jak podaje UOKiK, w tej sprawie konieczne jest przeprowadzenie badania rynku. Urząd musi sprawdzić, czy działalność poszczególnych sklepów należących do obu spółek pokrywa się ze sobą na lokalnych rynkach. Ponieważ pomiędzy uczestnikami przejęcia zachodzą również relacje dostawca-odbiorca, urząd sprawdzi zależności występujące na rynku hurtowym.

Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia.

- Przez wiele lat budowałem przedsiębiorstwo prowadzące z dużym sukcesem sklepy w ramach sieci Lewiatan. Obecnie uznałem, że nadszedł czas, by przekazać firmę następcom. Okazało się jednak, że sukcesją nie są zainteresowane moje dzieci, które osiągnęły sukces zawodowy w innych obszarach biznesowych. Z tego też powodu nie są zainteresowane prowadzeniem naszego przedsiębiorstwa - poinformował Wojciech Kruszewski.

Dowiedz się więcej na temat przejęcia

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej.

Eurocash posiada sieć własnych sklepów m.in. „Delikatesy Centrum”, „Eko”, a także sklepy zrzeszone w sieciach partnerskich nadzorowanych przez spółkę, oraz franczyzobiorców. Ponadto do grupy należy  platforma internetowa frisco.pl oraz mobilna sieć sklepów „ABC na kołach”. Grupa Eurocash zarządza także siecią hurtowni C&C oraz hurtowni specjalistycznych, a także siecią ok. 15 000 sklepów franczyzowych pod różnymi szyldami.

Przejmowana spółka Partner posiada 26 sklepów „Lewiatan”. Uczestnicy koncentracji działają również na rynku hurtowym. Eurocash sprzedaje hurtowo m.in. Partnerowi artykuły konsumpcyjne, wyroby tytoniowe i produkty impulsowe oraz napoje alkoholowe. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.