31.07.2013/12:18

Przekąski i napoje w plecaku ucznia

Na początku roku szkolnego w handlu wyraźnie widać wzmożone zainteresowanie produktami dla dzieci spożywanymi poza domem. Producenci zaplanowali na ten okres specjalne akcje promocyjne.

Przekąski i napoje, które trafią do szkolnego plecaka, muszą spełniać potrzeby i dzieci, i rodziców. – Najważniejsze, aby produkt był smaczny, praktyczny i w wygodnym opakowaniu – podkreśla Agnieszka Prusaczyk z firmy Bahlsen, właściciela marki Krakuski. Dodaje, że dorośli patrzą też na jakość i skład, który powinien być wolny od sztucznych barwników i konserwantów. Magdalena Bartczak reprezentująca Jutrzenkę Colian podkreśla, że popularnością cieszą się wyroby, które można skonsumować podczas kilkunastominutowej przerwy, choć rolę uczniowskiego posiłku dobrze spełniają też przekąski w większych, łatwych do podzielenia opakowaniach.

Kartonik dla malucha

Do szkolnego prowiantu należą napoje. Patrycja Giurko z Hoop Polska (marka Jupik) podkreśla, że rodzice najchętniej wybierają warianty, które pozwalają na „przemycenie“ porcji warzyw i owoców. Istotne jest też poręczne opakowanie. Beata Łosiak z Hortex Holding obserwuje, że maluchy lubią pić przez słomkę i chętniej wybierają soki w kartonikach, takie jak Hortex Leon i Scooby Doo. Starsze dzieci częściej sięgają po saszetki lub butelki z asortymentu Hortex Leon. Dużą popularnością cieszą się opakowania PET z tzw. dzióbkiem (zamknięcie sport­‑cap) o pojemności do 0,5 l.

Sylwester Michałek reprezentujący markę Hellena w firmie Jutrzenka Colian podkreśla, że w przypadku produktów, które dzieci mogą kupić samodzielnie, liczy się przystępna cena. – Dlatego koszt Oranżady YOO! Hellena w opakowaniu 0,25 l dostosowany jest do przeciętnego dziennego kieszonkowego – wyjaśnia przedstawiciel Helleny.

Dzieci mają swoje ulubione marki i smaki, ale lubią też eksperymentować, dlatego warto, by detalista zapewnił im wybór. – Półka z napojami dla dzieci powinna być zróżnicowana pod względem smaków i pojemności – wskazuje Aldona Rogulka reprezentująca markę Frutek z portfolio firmy Jurajska.

Jesień pełna promocji

Dla firm oferujących produkty dla dzieci wrzesień to czas wzmożonych działań promocyjno­‑handlowych. – Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego znacząco rośnie sprzedaż Frugo o pojemności 0,25 l – informuje Paulina Włodarska­‑Grodzińska z firmy FoodCare, podkreślając, że właśnie młodzież szkolna zalicza się do grona konsumentów Frugo. Dlatego firma na jesień planuje akcje promocyjne i zapowiada możliwość wprowadzenia produktów do sklepików szkolnych.

Grapcio z portfolio Ustronianki powita sezon w nowych szatach graficznych opakowań. Wody smakowe Aqua Grapcio oraz napoje owocowe Grapcio będą mieć nowego bohatera – na etykiecie pojawił się znany z kreskówek Sponge Bob. – Stale rosnący, ale trudny i konkurencyjny rynek produktów dla dzieci wymaga ciągłego doskonalenia oferty, dlatego będziemy wprowadzać kolejne nowości – zapowiada Konrad Wiktor z Ustronianki.

Hoop Polska przygotowuje na jesień zestawy Jupika, zawierające m.in. najnowszą propozycję marki – malinowy Jupik Aqua. Producent zastąpił cukier stewią, co pozwoliło obniżyć kaloryczność napojów o 40 proc.

Stewia znalazła się również w składzie napojów Frutek. Producent zapewnia, że zawartość soków oraz opakowanie typu sport­‑cup w wygodnej pojemności 0,33 l przyciągają zarówno rodziców, jak i dzieci.

W potrzeby jednych i drugich trafiają także najnowsze propozycje Danone. – Wprowadzone na rynek w lipcu Danonki do picia i jogurt Danonki stanowią świetne uzupełnienie dziecięcej śniadaniówki – zapewnia Przemek Pohrybieniuk reprezentujący markę Danone. Danonki do picia w butelce dostępne są w dwóch smakach: truskawkowym i bananowym, zaś jogurty Danonki oferowane w kubeczkach 120 g – w truskawkowym i jagodowym. Danonki wzbogacone są w wapń i witaminę D, a ich opakowania dostarczają dzieciom różne możliwości zabawy.

Kubuś w tornistrze

W ciągu roku szkolnego stale przypomina o sobie marka Kubuś należąca do Maspeksu Wadowice. Jako przekąskę skrojoną pod potrzeby uczniów producent rekomenduje sok przecierowy Kubuś GO! w plastikowej butelce z dzióbkiem, napoje Kubuś Play, wodę z sokami owocowymi Kubuś Waterrr oraz wodę funkcjonalną Kubuś Waterrr Sport z dodatkiem magnezu, wapnia i witamin. W portfolio firmy znajdują się również popularne wśród młodszych dzieci soki Tymbark w kartonikach 0,2 l. Szczególną propozycją jest Kubusiowy Mus na drugie śniadanie – owocowy posiłek w formie musu z owoców i marchwi. – To pożywna przekąska bez dodatku cukru i konserwantów w wygodnym, lekkim i bezpiecznym opakowaniu. Stanowi dobry pomysł na drugie śniadanie – mówi Dorota Liszka z firmy Maspex Wadowice.

Ciasteczko jak miś

Atrakcyjnym uzupełnieniem szkolnego posiłku są słodkie i słone przekąski. Do popularnych uczniowskich przysmaków należą Herbatniki Szkolne marki Krakuski, wolne od barwników, substancji konserwujących i utwardzonych tłuszczów roślinnych. Niedawno producent uatrakcyjnił szatę graficzną opakowań i wprowadził nową gramaturę. Inną wygodną propozycją są herbatniki maślane Leibniz 50 g.

Do najnowszych propozycji marki Krakuski należą Fasolki – miękkie ciasteczka z galaretką w czekoladzie oferowane w opakowaniach 140 g oraz Robaczki – stugramowe opakowanie herbatników w kształcie zwierzątek. Oba produkty znajdują się w torebkach z możliwością powtórnego zamknięcia za pomocą kolorowych nalepek.
Propozycją do szkoły, która wraz z porcją jogurtu i owocem stanowić może element prawidłowo zbilansowanej diety, są Petitki Lubisie z oferty Mondelez Polska. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości składników oraz braku konserwantów i sztucznych barwników produkt otrzymał pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka. Natalia Brewczyńska, przedstawicielka marki Lubisie, podkreśla, że ciasteczka wyróżnia nie tylko skład i smak, ale również kształt misia zachęcający dziecko do sięgnięcia po produkt. Niedawno producent rozszerzył ofertę o nowe warianty z musem z owoców w dwóch smakach – jabłkowym i truskawkowym.

Z oferty Mondelez Polska wśród uczniów powodzeniem cieszą się również ciasteczka Oreo w klasycznym, czekoladowo­‑waniliowym wariancie, dostępne w różnych gramaturach opakowań (66, 176 lub 154 g). Anna Czaplicka­‑Gurgul reprezentująca markę Oreo zapowiada, że wkrótce przy zakupie tych słodyczy będzie można otrzymać gadżety szkolne, np. gumkę do ścierania w kształcie kultowego ciasteczka. Akcję zaplanowano dla wybranych sklepów tradycyjnego i nowoczesnego kanału sprzedaży.

Wafelek ze szkolnym gadżetem

Alina Mrozek z firmy Krüger Polska jako słodką przekąskę na drugie śniadanie poleca wafelki z oferty austriackiej firmy Josef Manner: Neapolitaner, Pausenschintte, Picknick i Napoli, produkowane bez konserwantów i sztucznych barwników. Ostatnio firma wprowadziła na polski rynek wafle bez czekolady, podzielone na dwa mniejsze wafelki o smaku waniliowym, mleczno­‑kakaowym i mleczno­‑karmelowym.  – Każdego roku w okresie rozpoczęcia roku szkolnego staramy się zaproponować korzystne akcje promocyjne, zarówno rabatowe, jak i polegające na dodawaniu do produktów atrakcyjnych gadżetów szkolnych – mówi przedstawicielka firmy Krüger.

Zdaniem producentów dzieci chętnie zabierają do szkoły również słodycze, którymi mogą się podzielić z kolegami. Często są to żelki, ciastka w większych opakowaniach, a nawet czekolady. Dlatego przedstawicielka Jutrzenki Colian rekomenduje detalistom zaopatrzenie się nie tylko w impulsowe wafelki Grześki, ale również wafle i ciastka Familijne oraz czekolady Goplana. Na początek września producent zapowiada wprowadzenie nowości. Będą to Familijne wafelki mleczne – cienkie i wąskie, z grubą warstwą mlecznego kremu. Z kolei Grześki sezon szkolny przywitają działaniami sprzedażowymi i aktywnościami adresowanymi do uczniów szkół średnich.

Małgorzata Zgoda reprezentująca Haribo mówi, że w czołówce popularności słodkich dziecięcych przekąsek z oferty firmy są Haribo Złote Misie i Haribo Happy Cola. Chętnie kupowane są też gumy rozpuszczalne Maoam oraz żelki Haribo Roulette.

W sam raz na uczniowską kieszeń

Asortymentem, który nabiera szczególnego znaczenia wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, są niskocenowe słone przekąski o małej gramaturze. Z oferty TBM Snacks najchętniej kupowane są pszenne snacki bekonowe Łapsy oraz chrupki ziemniaczane o smaku zielonej cebulki i pieczonego kurczaka z linii Turbo Snaki w torebkach 35 g. Firma systematycznie dopracowuje szatę graficzną opakowań produktów. Dotychczas odświeżyła Łapsy, a w najbliższym czasie lifting przejdzie linia Turbo Snaków. – Na wrzesień planujemy promocje skierowane do sklepików szkolnych – informuje Radosław Miśkiewicz, przedstawiciel TBM Snacks. Firma planuje szeroką akcję marketingową promującą markę Tygryski.

Do lubianych przez dzieci przekąsek należą również chrupki kukurydziane Flips. – Nasze produkty są bardzo lekkie i można je zapakować do plecaka nawet najmłodszego ucznia – podkreśla Piotr Brodzik z Grupy BGK. Z szerokiej oferty producenta najczęściej wybierane są bezglutenowe chrupki kukurydziane o smaku naturalnym, w tradycyjnej formie lub w kształcie pałeczki. Przedstawiciel Grupy BGK informuje o rozszerzeniu oferty o smak kokosowy i śmietankowy z limonką, zapowiada też, że firma wprowadzi kolejne warianty.

Zdrowe do chrupania

Najczęściej wybieranym asortymentem, stanowiącym samodzielną przekąskę lub zdrowe uzupełnienie śniadania z oferty firmy Good Food, jest linia wafli Extra Cienkich. Jarosław Lis, przedstawiciel Good Food twierdzi, że taką samą funkcję pełni również pieczywo Wysoki Błonnik, a batony zbożowe tej marki mają renomę zdrowego sycącego posiłku. Jesienią w ofercie firmy pojawi się nowe, mniejsze opakowanie wafli ryżowych Good Food 30 g, zawierające siedem cienkich wafli. W tym roku pojawiły się wafle ryżowe o smaku karmelowym, nowością są też wafle Wysoki Błonnik 3 Ziarna.

(CHB)

Wiadomości Handlowe, Nr 8 (127) Sierpień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.