02.05.2017/10:15

Przemysł mleczarski musi dbać o dobrostan zwierząt

Produkcja mleka i przetworów podlega coraz ściślejszej kontroli, a dobrostan zwierząt wydaje się jednym z najważniejszych czynników, na który zwracają uwagę konsumenci. Coraz chętniej też nabywają oni produkty z lokalnych mleczarni – wynika z raportu firmy Mintel.

Najnowszy raport Mintela przynosi informację, że 51% konsumentów niemieckich uważa „lokalne pochodzenie” za jedną z najważniejszych cech kupowanego mleka, aż 72% uważa, że opakowania powinny zawierać więcej informacji na temat pochodzenia produktu, podczas gdy tylko 43% zwracało na to uwagę rok wcześniej. 68% Niemców chce kupować mleko od krów karmionych tylko trawą i sianem. Dobrostan zwierząt jest ważny dla 35% (wzrost o 4% w stosunku do 2016 r.). Niemcom zależy też na tym, aby rolnicy byli traktowani uczciwie – 37% badanych przyznało, że to dla nich jeden z najważniejszych czynników podczas zakupów.

– Zrównoważona produkcja staje się coraz ważniejszym czynnikiem w niemieckim przemyśle mleczarskim, szczególnie jeśli chodzi o dobrostan zwierząt, które powinny być hodowane w możliwie naturalnych warunkach. Skoro konsumenci zwracają uwagę na te czynniki, muszą się nimi kierować także producenci – zwraca uwagę Julia Büch, analityk rynku żywności i napojów w Mintelu.

Konsumenci na większości dużych rynków europejskich przywiązują coraz większą wagę do dobrostanu zwierząt. Jest on ważny dla 35% Niemców, 32% Włochów, 23% Francuzów i Hiszpanów oraz 19% Polaków. Za tym trendem podążają producenci, wprowadzając nowe produkty. Według bazy nowości Mintel Global New Products Database (GNPD), pomiędzy 2012 a 2016 r. liczba nowości w kategorii mleka białego, opatrzonych deklaracją dbałości o dobrostan zwierząt, wzrosła z 5% do 22%.

Podobne trendy można zaobserwować w całej Europie, gdzie liczba nowości reklamowanych jako wyprodukowane z dbałością o dobrostan zwierząt podwoiła się w ciągu ostatnich dwóch lat. W skali kontynentu takimi deklaracjami opatrzono 6% nowości w 2014 r. ale już 14% w 2016 r. Liderem na tym polu jest Holandia (80%), Portugalia (66%), Drancja (33%) i Dania (30%).

W tym kontekście uczciwe reguły współpracy przemysłu z rolnikami wydają się mniej znaczące dla konsumentów. Jest to ważny czynnik dla 37% Niemców, ale już tylko dla 13% Polaków, 14% Włochów czy 22% Hiszpanów. A skoro tak, to i producenci nie przywiązują do tego problemu aż tak dużej wagi. W skali kontynentu tylko 3% nowości produktowych było opatrzonych informacją, że zostały zakupione od rolników na uczciwych zasadach.

Kolejnym czynnikiem, którego znaczenie dla konsumentów rośnie, jest lokalne pochodzenie produktu. Jest to ważne dla 51% konsumentów niemieckich, 39% Francuzów, 36% Polaków i 30% Hiszpanów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.