08.06.2020/11:02

Przybywa nieuczciwych i fałszywych e-sklepów

Zgubiony lub używany towar, lekceważenie klienta i opóźnianie zwrotu pieniędzy to realia handlu w sieci – podaje onet.pl za tygodnikiem "Przegląd".

W „Przeglądzie” można przeczytać, że nieuczciwe i fałszywe sklepy internetowe piętnuje od 2017 r. portal Legalniewsieci.pl założony przez Gabriela Gatnera, prawnika z Katowic specjalizującego się w prawie e-commerce. Według niego każdego dnia przybywa od kilku do kilkunastu podejrzanych sklepów.

W celu szybkiej wymiany informacji założyciele strony uruchomili na Facebooku grupę „Oszukani przez fałszywe e-sklepy”, do której każdego tygodnia dołącza ok. 300 nowych członków. Grupa tropi nieuczciwe sklepy i wspiera się w dochodzeniu swoich praw przed organami sprawiedliwości – informuje onet.pl

W oszustwach internetowych chodzi nie tylko o to, aby wyłudzić pieniądze za produkt, ale również o wykradzenie danych klientów. „Skimming to przestępstwo polegające na skopiowaniu karty płatniczej. Ponad 1,2 tys. sklepów jest zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem wykradającym dane. Wśród tej grupy są też polskie strony. Oszustwo jest realizowane poprzez wykorzystanie sklepu bez jego wiedzy” - podaje Legalniewsieci.pl.

Według Gabriela Gatnera liczba fałszywych sklepów od roku utrzymuje się na stałym poziomie. Miesięcznie udaje się namierzyć średnio 20-30 fałszywych sklepów internetowych. Natomiast na liście serwisu Legalniewsieci.pl  jest ponad 700 podejrzanych stron – część jest aktywna, a część już przestała działać.

Czytaj więcej w „Przeglądzie”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.