29.07.2016/13:07

Przychody Grupy Carrefour w pierwszym półroczu przekroczyły 40 mld euro

Grupa Carrefour zanotowała w pierwszym półroczu 2016 przychody na poziomie 40,5 mld euro (bez paliw). W ujęciu organicznym sprzedaż grupy wzrosła o 2,9 proc. Przychody liczone bez paliw i po stałym kursie wymiany walut wzrosły o 3 proc., natomiast po uwzględnieniu paliw i przy obecnym przeliczniku walut - zmalały o 4,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.

Przychody Carrefoura w rodzimej Francji wyniosły w trakcie pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. 19,19 mld euro, a w pozostałych krajach 21,36 mld euro, w tym 10,52 mld euro w innych państwach europejskich. Sieć nie podała wyników osiągniętych na rynku polskim. W kontekście naszego kontynentu poinformowała jedynie o wzroście sprzedaży like-for-like (w porównywalnych sklepach, bez paliw) o 2 proc. w Hiszpanii, o 2,9 proc. we Włoszech i o 0,2 proc. w Belgii. W całym regionie, bez Francji, sprzedaż like-for-like poprawiła się o 2,2 proc.

Na koniec pierwszego półrocza Carrefour posiadał w Polsce 837 sklepów. 84 z nich działały w formacie hipermarketu, 151 w formacie supermarketu, a pozostałych 602 to sklepy convenience. Francuska grupa w naszym kraju rozwija także własne stacje paliw oraz centra handlowe.

W okresie od stycznia do końca czerwca cała grupa Carrefour rozrosła się o 410 sklepów. Najwięcej nowych placówek w skali globalnej przypadło na format convenience (305 otwarć).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.