28.01.2020/10:15

Przychody Poczty Polskiej z obsługi paczek i przesyłek kurierskich przekroczyły 1 mld zł

W 2019 r. liczba obsłużonych przez Pocztę Polską paczek oraz przesyłek kurierskich wzrosła o 18,6 proc. - poinformowała firma. Jednocześnie klienci wysłali o 9 proc. mniej listów.

Jak zdradza Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej, w minionym roku przychody firmy z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld złotych. - Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek na poziomie 18,6 proc. to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku. Rozwój e-commerce bardzo pozytywnie wpływa na usługi KEP i wiele innych segmentów polskiej gospodarki – podkreśla Kurdziel.

Poczta Polska tłumaczy w komunikacie, że wspomniany wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. Najbardziej pracowity dla pocztowców był okres tuż przed Bożym Narodzeniem, czyli drugi i trzeci tydzień grudnia. W porównaniu z rokiem 2018, w ostatnim przedświątecznym tygodniu Poczta obsłużyła o 40 proc. paczek więcej.

Zgodnie z przewidywaniami, rekord dzienny zanotowano 16 grudnia.  Po tym terminie liczba przesyłek KEP spadła, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z pierwszej połowy stycznia 2020 r. pokazują, że wolumeny przesyłek e-commerce dorównują tym z listopada ubiegłego roku. PP twierdzi, że na ten wynik złożyły się przede wszystkim wyprzedaże oraz zwroty.

Przygotowując się do obsługi rosnącej liczby przesyłek, Poczta Polska powiększyła w 2019 roku powierzchnię sortowni o 23 tys. mkw, a do obsługi w szczycie przedświątecznym zatrudniła dodatkowo ponad 4 tys. osób (w tym ponad 2,3 tys. na umowy o pracę).

PP podkreśla, że największe wzrosty odnotowała w punktach odbioru (pocztowych i partnerskich). W 2019 roku do pocztowej sieci click&collect trafiała co czwarta paczka obsłużona przez Pocztę Polską, a w grudniu już co trzecia. W porównaniu z 2018 rokiem, popularność punktów odbioru "znacząco wzrosła", a liczba paczek doręczanych w ten sposób podwoiła się.

Paczki nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej odbierać można w ponad 12 tys. punktów odbioru, w tym m.in. w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen oraz w kioskach i salonikach prasowych Ruchu. Państwowy operator rozwija także własną sieć maszyn paczkowych, obecnie jest ich 200, w tym połowa w sklepach Biedronka, a druga połowa w placówkach pocztowych PP.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.