27.04.2021/14:30

Przychodzi Specjał po 40 euro. Klienci firmy wzburzeni działaniami dystrybutora [TYLKO U NAS]

Dotarliśmy do informacji, że Grupa Kapitałowa Specjał wzywa niektórych swoich klientów do zapłaty rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, wywodząc swoje roszczenia z ustawy z 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Partnerzy firmy, z którymi rozmawialiśmy, są takimi działaniami mocno zaskoczeni. Sprawą zainteresował się UOKiK.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

23 komentarze

  • Ka 11.10.2021

    Jak sprawy toczą się u tych których nęka specjał? Ktoś ma jakieś informacje..jakie wyroki? To jest czyste wyłudzanie.

  • rekin 09.07.2021

    Dziwne że przy takiej konkurencji Pan Tokarz toleruje takie praktyki u siebie . Z tego co wiem tylko specjał gnębi tak swoich klientów . Mniejsze hurtownie pewnie skorzystają a największy konkurent czyli eurocash to dla niego woda na młyn. W tej branży tego się nie da zrobić bo zwyczajnie ich handlowcy będą zbierać mniej zamówień a obrót niestety jest podstawą . Jestem przedstawicielem producenta ale to co słyszę od klientów ale też od znajomych z konkurencji to jakieś dziwne działanie na szkodę firmy bo te przepisy unijne dotyczące zatorów płatniczych generalnie dotyczą usług czy budowlanych czy transportowych .
    Specjał chyba jako jedyna w Polsce wykorzystuje to w handlu spożywczym gdzie na siłę się towaruje kontrahentów , a teraz jeszcze dobija się ich za każdą fakturę przeterminowaną o dosłownie jeden dzień . Taki zwykły strzał w kolano.
    Najwyraźniej jak nie wiemy o co chodzi to jak zwykle chodzi o pieniądze ale ... czy niszczenie wizerunku firmy i ściąganie takich haraczy od kontrahentów to coś nie znaczy ?
    Moja teoria ... prawdopodobnie to przygotowywanie się na szybką sprzedaż . Panu Tokarzowi więcej nie trzeba a kasę zgarnie ... więc po trupach do celu .
    Trochę dziwne to podejście ale trudno - chłop ma już swoje lata i się pozbędzie strupa .
    Tylko że szkoda nie mieć kręgosłupa moralnego i jeszcze wyciągać kasę od tych którzy przez lata jego firmę utrzymywali .
    Dziwny człowiek

  • Jack 02.05.2021

    Jak Prezes obiecał 300mln na inwestycje, to tak ma być. Jak widać kasa już się zbiera sama - po trupach do celu.

  • Gruby 29.04.2021

    Jeżeli detal jest kredytowany - kredytem kupieckim dostawców Specjału - to mam nadzieję że Prezes jako prawy obywatel przekazał te kwoty ..... do dostawców ..... , chyba że jest to te 300 milionów które mają być przeznaczone na ROZWÓJ

  • Alpak 28.04.2021

    Tym którzy piszą że sklepy zrobiły sobie linie kredytowe w Specjale niech się zastanowia o czym piszą i sprawdza najpierw na jakie terminy naciąga producentów Specjal. I tu nikt nie widzi linii kredytowych?
    Wyszła chciwość i tyle.
    W tej firmie jest wiele nieprawidłowości od umów po sposoby zatrudniania i dobrze że ktoś się za to bierze.

  • Ale..ale...aleksandra... 28.04.2021

    Strzał w kolano. Pada główny atut tej firmy , czyli ludzkie i słowne podejście do kontrahenta z którym zawsze się można dogadać. No chyba, że Krzysztof chce zmonetyzować firmę i uciec na Barbados. Ciekawie jak teraz zareagują te wszystkie dziadki z tych małych sklepów wpatrzeni w prezesa jak w obraz.Ale tak to jest jak się pojawiają prawnicy, zamiast biznesmenów. Zastosowany znany chwyt : słownie można zapewnić wszystko , pisemnie nic. Handlowcy namawiali i wiedzieli o poślizgach, windykacja poślizgi tolerowała bo najważniejszy jest WYNIK a firma może kredytować wszystko.
    Tak o to można jednym ruchem położyć swoją budowaną dziesięciolecia firmę, bo jak ktoś zna ich sklepy własne to w detalu nie powojują, a pieniądze szybko się skończą.

  • prm2po3 28.04.2021

    o jacie, z takim czymś się nie spotkałem, wiele razy płacę po terminie ale to w przypadkach gdzie np, jestem na wakacjach czy chory a nikt poza mną nie autoryzuje przelewu, i co teraz Specjał nagle mi za te zaległości wystawi 40 czy 70 czy 100 euro? Uciekam od nich jak najszybciej, a zastanawiało mnie dlaczego na tyle faktur rozbijają dostawę zamiast na jednej, to teraz już wiem:)

  • edi 28.04.2021

    Witam,

    potwierdzam w całości zawarte dane w artykule, takie praktyki zostały ząstosowane w przypadku moim, obecnie sprawa toczy się w Sądzie.

  • edi 28.04.2021

    Witam,

    potwierdzam w całości zawarte dane w artykule, takie praktyki zostały ząstosowane w przypadku moim, obecnie sprawa toczy się w Sądzie.

  • gija8888 28.04.2021

    Prowadzę sklep od 27 lat. Nie jedno widziałem i nie jedno przeżyłem. I po latach widzę i wiem, że płatność powinna być za gotówkę. Albo mnie stać handlować, albo nie. Wielu sklepikarzy z tych kredytowań wybudowało domy, kupiło samochody i tym samym położyło swoje interesy. Ludzie widzą pieniądze i dostają szoku. Kredytowanie może być ale incydentalne, po latach dobrej współpracy i zaufania. Popieram działanie pana Tokarza. kupujesz to płać, a nie migaj się w nieskończoność.....
    Dodam że nie jestem ze specjału. Po prostu twardo stąpam po ziemi.

  • Krzysztof 28.04.2021

    Do Piotr G: witamy pracownika z centrali z Rzeszowa. Nie znam nikogo z detalistów co się "lansował" za kase dystrybutora. Ale znajomy detalista ma problem ze Specjałem, że chce 40euro za spłacone faktury 3 lata wstecz, a dowiedział sie o tym jak przyszło pismo z sądu. Nikt wcześniej nie kontaktował się z Nim, jak chciał wyjaśnić sprawe w Specjale to nagle nie było nikogo kompetentego i odsyłanie z oddziału do Centrali.

    W biznesie liczy się etyka a tej w Specjale nie ma!

  • Zozole 28.04.2021

    Czy przeciąganie płatności jest Fair? NIE!!!
    Ale czy nakładanie kary za spóźnienia na firmę, która przestała handlować ze mną lub zamknęła się i naliczenie jej 40 euro do każdej faktury , nawet takiej o wartości 0,20gr (faktura na gratis) jest w porządku?
    Gdyby firma Specjał od początku współpracy nakładała na dłużnika taką należność, który np. spóźnia się 10 dni z spłatą to uważał bym to za uczciwe.
    Proponuję teraz zażądać takich rekompensat od firmy Specjał za nie płacenie w terminie za faktury z tytułu wypłat retro dla franczyzobiorców lub nawet dla ich własnych pracowników, którzy są na własnej działalności i muszą czekać na pieniądze, na które cały miesiąc ciężko pracowali.

  • Piotr G 28.04.2021

    A ilu ludzi przebijało się na kasie dystrybucji traktując te pieniądze jako zerowe pożyczki? 15 lat pracuję jako pH w spożywcze i unikam cwaniaków chcących bujać i lansować się na czyjejś gotówce a płatności po 30-40 dni przesuwać od dystrybutora do dystrybutora. Brawo. Takie wezwania powinna skarbówka obligatoryjnie nakładać dla tych co się spóźniają!

  • Mała Mi 27.04.2021

    Rysiek Ty jesteś kozak. Chyba masz czarny pas w komentarzach na Facebooku. Konkret goni konkret.

  • Mały oszukany dystrybutor 27.04.2021

    @Rysiek Ta deklaracja wybaczenia to megalomania czy coś poważniejszego??

  • Adam 27.04.2021

    Przujrzyjcie się enerdzie 160 zł za wystawienie wezwania do zapłaty

  • Rysiek 27.04.2021

    Fikimiki ciekawe jak często śpiewasz do szafy Łubudubu, Łubudubu niech żyje nam prezes naszego klubu.
    Na kilometr widać, gdzie pracujesz a może nawet byłeś współautorem tego chorego pomysłu.
    Twoja definicja etyki to współpracować ze sklepem kilkanaście lat a potem przywalić kilkadziesiąt tysięcy z jednej ustawy, odsetki z drugiej, potem zaszantażować umową na targety oraz zmusić do przejścia do jedynego słusznego franczyzobiorcy czyli Tokarza. Coś pominąłem?
    Chyba, że nie rozumiesz tego artykułu wtedy Ci wybaczam.

  • Stary znajomy 27.04.2021

    Początek końca?

  • kris z Rzeszowa 27.04.2021

    To teraz widzimy na czym ma polegać to Partnerstwo dla handlu najnowsza inicjatywa specjału

  • Fikimiki 27.04.2021

    Szkoda, że Pan Dziennikarz nie pozwolił czytelnikom na poznanie pełnego spektrum problemu i NIE OPISUJE powszechnego i nieetycznego zjawiska opóźniania się z płatnościami przez detalistów. Przecież jeszcze kilka lat temu popularne było przymusowe "kredytowanie" rozwoju detalistów pieniędzmi dystrybutorów, gdzie detaliści podczas ewentualnych działań egzekucyjnych grozili zmianą dystrybutora. Znalazł się wreszcie odważny, który walnął pięścią w stół i odwinął notorycznie nie płacącym "cwaniakom" próbując to rozegrać korzystnie dla siebie. Teraz jest straszny płacz i zgrzytanie zębów a Pan Dziennikarz wrażliwy na krzywdę ludzką pokazuje rację tylko jednej strony. Dobrze, że przynajmniej wspomniał iż jest to działanie zgodne z prawem. A UOKiK? W mojej opinii to narzędzie władzy aby łatać budżet podziurawiony rozbuchanymi wydatkami a nie orędownik sprawiedliwości społecznej. Konkurenci Specjału nie cieszcie się. Do Was też przyjdzie wcześniej czy później "list miłosny" od Pana Chróstnego.

  • Kurczab 27.04.2021

    Brawo!niech w końcu ktoś zabierze się za ten specjał, dodatkowo proponuje kontrolę PIPu i GIS gdzie przez całą pandemie zmuszają ludzi do delegacji, pracy w biurach choć jest możliwość pracy zdalnej, a także telekonferencje po godzinach pracy w biurach regionalnych spółek do których przyjeżdżają wszyscy pracownicy z regionów. Nie muszę wspominać, że są to liczby osób przekraczające dozwolone limity.

  • PR 27.04.2021

    Dostawca Bury od owoców i warzyw dostosował podobną praktykę....

  • Badyl 27.04.2021

    Nosił Wilk razy kilka .......ponieśli i Wilka ... Widać z tego ze dobrzy , kreatywni i upierdliwi prawnicy są nie tylko w Rzeszowie . Zresztą tak to jest jak pycha i chciwość kroczy przed rozumem i zdrowym rozsądkiem .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także