05.06.2017/12:11

Radosław Chmurak, Tarczyński: nie jesteśmy firmą mięsną, a producentem przekąsek!

Radosław Chmurak zapowiedział na X Kongresie Rynku FMCG, że Tarczyński chce w ciągu pięciu lat zostać liderem rynku nowej kategorii przekąsek, takich jak ostatnia nowość firmy, jaką jest kabanos w bułce Snaxy.


- Tarczyński to kabanosy, kabanosy to Tarczyński. Zaczęliśmy od produkcji tradycyjnych wyrobów. W 2010 roku wprowadziliśmy cienkie kabanosy exclusive, co pozwoliło nam dotrzeć do nowych grup konsumentów, przede wszystkim do dzieci i młodych ludzi. W 2016 roku obniżyliśmy gramatury i wprowadziliśmy kabanosy do stref przykasowych. Z kolei 2017 rok to Snaxy, zupełna rewolucja w branży mięsnej. Firma Tarczyński to nie są już zakłady mięsne, to producent, który będzie robił wyłącznie produkty innowacyjne, kreujące nowe kategorie i okazje spożycia – zaznaczył wiceprezes, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Tarczyński na początku swojego wystąpienia w trakcie Kongresu Rynku FMCG, który odbył się 23 maja w Double Tree by Hilton w Warszawie.

W kategorii kabanosów Tarczyński kontroluje obecnie około 34 proc. rynku. Plan na 2018 rok to dominacja w strefie przekąsek mięsnych i budowanie tej kategorii. Rozpoznawalność wspomagana marki powyżej 76 proc., a spontaniczna powyżej 36 proc. – Ludzie wybierają nasze produkty kierując się marką, driverem zakupowym są też małe opakowania. Nowe okazje konsumpcji to m.in. zaspokojenie małego głodu – mówił Radosław Chmurak. – Młode pokolenie szuka nowych doznań. Przekąski to trend, który mocno odczuwamy jako firma. To nie jest coś, co wymyśliliśmy siedząc za biurkiem, to silnie wychodzi w badaniach konsumenckich. Określenie grupy docelowej jest tu bardzo trudne, bo pokolenie żyjące szybko jest bardzo młode, dopiero zaczyna mieć dochody – dodał i zaznaczył, że w kategorii przekąsek kluczem jest szukanie innowacji smakowych.

Przedstawiciel Tarczyńskiego podczas swojej prezentacji opowiedział o nowym koncepcie przekąsek, który rozwija lider rynku kabanosów. Niedawno na rynku pojawiły się kabanosy w bułce Snaxy, alternatywa dla innego rodzaju przekąsek. – Nasz Snaxy to produkt do szybkiego zaspokojenia głodu, znacznie zdrowszy niż inne przekąski, np. słodycze. Oczywiście w jakimś stopniu jest to konkurencja dla sprzedawanych np. na stacjach paliw hot-dogów, tyle że hot-doga trzeba zjeść natychmiast po zakupie, a konsumpcja zapakowanego w folię aluminiową Snaxy może być odroczona – mówił Radosław Chmurak podczas swojego wystąpienia na Kongresie Rynku FMCG 2017.

Snaxy to produkt wygodny w konsumpcji i taki, który można zjeść i na zimno, i na ciepło. Jak wyjaśniał Chmurak, nowość zasadniczo różni się od flagowego produktu Tarczyńskiego, jakim są kabanosy, bo nie brudzi rąk i nie pachnie. Można ją zatem zjeść w drodze do pracy czy do szkoły. Chmurak stwierdził, że badania konsumenckie wykazały, że Snaxy nie jest postrzegany jako produkt z kategorii kiełbas (a tak klasyfikują konsumencki kabanosy). – Konsumenci postrzegają ten produkt jako przekąskę. Przeprowadzone przez nas badania konsumenckie potwierdziły, że zarówno starsi, jak i młodsi konsumenci nie mieliby oporów by zjeść taki produkt w metrze czy w autobusie – podkreślał przedstawiciel Tarczyńskiego w swoim wystąpieniu towarzyszącym Kongresowi Rynku FMCG. – Snaxy to koncept wygodny, innowacyjny, bardzo nowoczesny, a przy tym smaczny. Uosabia wszystko to, co stoi za marką Tarczyński. Będziemy rozwijać kategorię tego typu zdrowych przekąsek. Chcemy w pięciu lat zostać liderem tego rynku– zapowiedział Chmurak.

Firma jest na etapie budowania dystrybucji dla produktów Snaxy, zapowiada promocje w telewizji, internecie, w kinach oraz działania outdoorowe. Dla handlu producent przygotował dużo materiałów POS, próbki oraz degustacje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.