21.01.2019/14:37

Global Powers of Retailing 2019. W TOP 10 rankingu największych detalistów trzy sieci handlowe z Europy [ZESTAWIENIE]

Walmart utrzymał pozycję lidera światowego handlu. Firma jako pierwsza w historii osiągnęła roczny przychód przekraczający 500 mld dolarów. Trzy sieci wywodzące się z Europy znalazły się w pierwszej 10. tegorocznego rankingu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte. Najwyżej plasuje się grupa Schwarz – właściciel sieci Lidl i Kaufland – następnie Aldi i Tesco. Francuski Carrefour, który w poprzedniej edycji zestawienia zajął 9. miejsce, w tym roku poprosił o nieuwzględnianie w raporcie.

Sieci uwzględnione w tegorocznym raporcie The Global Powers of Retailing Top 250 notowały w roku finansowym 2017 silne wzrosty przychodów. Sprzedaż rosła w 208 największych firmach detalicznych świata, czyli w 83 proc. sieci, średni wzrost sprzedaży, liczony z uwzględnieniem kursów walutowych, wyniósł 5,7 proc. W roku poprzednim było to 4,1 proc.

Zestawienie zostało sporządzone na podstawie publicznie dostępnych informacji o przychodach firm w roku fiskalnym 2017, kończącym się w przypadku poszczególnych firm w różnych terminach, do czerwca 2018 r.

Łączny przychód detalistów uwzględnionych w rankingu Global Powers of Retailing Top 250 wyniósł 4,53 biliona dolarów, co daje średnią ok. 18,1 mld dolarów na firmę. W zestawieniu najwięcej jest firm z siedzibą w Europie – 87 sieci, czyli 34,8 proc. Odpowiadają one za 33,8 proc. łącznych przychodów.

Czołowa 10. detalistów to firmy nastawione bardziej globalnie, działające średnio na 13 rynkach, podczas gdy średnia dla całej stawki Top 250 to 10 rynków. Europejscy detaliści są wciąż najbardziej aktywni globalnie, ponieważ poszukują szans rozwoju poza swoimi dojrzałymi rynkami macierzystymi.

Największy sektor w zestawieniu to FMCG. Obejmuje on 138 firm, czyli 55,2 proc. całości. Wygenerował on aż 66,2 proc. łącznego przychodu światowego detalu.

Firmy z grupy Top 10 miały aż 31,6 proc. udziału w sprzedaży wszystkich firma z rankingu Top 250. Ten udział zwiększył się w stosunku do poprzedniego roku o 0,9 proc.

W czołowej 10. nie zaszły znaczące zmiany – poza faktem, że z rankingu wyłączyła się sieć Carrefour. Trzy pierwsze miejsca zajmują ci sami detaliści, co przed rokiem. Największa zmiana to awans Amazona o dwie pozycje, na miejsce 4. Ta firma odnotowała też największy wzrost sprzedaży – o 25,3 proc.

Walmart zachował pozycję lidera, notując wzrost sprzedaży o 3,0 proc. Jak jednak zauważają analitycy Deloitte, głównymi motorami wzrostu sprzedaży były akwizycje platform e-commerce, takich jak Jet.com, ModCloth, Shoes. com, Moosejaw czy Bonobos. Firma inwestowała także w sieć stacjonarną, modernizując placówki i integrując je z biznesem cyfrowym.

Drugą pozycję utrzymała sieć Costco, dzięki wzrostowi przychodów o 8,7 proc., przy czym sprzedaż LfL wzrosła o 4,0 proc. Miejsce trzecie zachował Kroger, który m.in. przejął sieć Modern HC Holdings, a także wdrożył inicjatywę “Restock Kroger”, polegającą na zastosowaniu strategii cenowej opartej na analizie danych, personalizacji komunikacji z konsumentami oraz potężnym odświeżeniu oferty asortymentowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.