12.08.2020/18:33

Ranking Hot 100 – najszybciej rosnący detaliści USA. Na 1. miejscu… Lidl

Amerykańska Narodowa Federacja Detalistów (NRF) wraz z firmą doradczą Kantar opracowały zestawienie Hot 100 Detalistów 2020 r. Zestawienie uwzględnia wzrost sprzedaży w 2019 r. w porównaniu z 2018 r. Autorzy wzięli pod lupę wszystkie działające w USA sieci detaliczne, także handlujące artykułami non-food, które osiągnęły na terenie Stanów Zjednoczonych sprzedaż powyżej 300 mln dolarów. Zwyciężyła… niemiecka sieć dyskontów Lidl!

W czołowej „100” rankingu znalazły się 32 sieci spożywcze, a także ogólnokrajowe i regionalne sieci sklepów przemysłowych, budowlanych, odzieżowych, sportowych, z artykułami dla zwierząt itd. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Lidl.

Według danych z zestawienia, niemiecki dyskonter osiągnął w 2019 r. sprzedaż nieznacznie przekraczającą 1 mld dolarów (1.087 mln USD), co oznacza wzrost aż o 69 proc. rok do roku. Sprzedaż Lidla w skali globalnej wyniosła w minionym roku, według Kantar, ok. 126,5 mld USD, zatem sprzedaż na terenie USA to wciąż mniej niż 1 proc. łącznych przychodów detalisty. Na koniec 2019 r. Lidl miał w USA 97 marketów i trzy centra dystrybucyjne (czwarte w budowie). Liczba sklepów wzrosła w ciągu roku o 49 proc.

Według NRF i Kantar, Lidl stanowi doskonały przykład reagowania na współczesne trendy konsumenckie. Detalista zebrał pochwały za zwiększenie dostępności świeżej żywności w „niedużych” dyskontach spożywczych – co wydaje się być amerykańską miarą wielkości sklepów. Firma podbija serca Amerykanów m.in. ofertą świeżych, nieprzetworzonych płodów rolnych – owoców i warzyw, mięsa, drobiu, jaj, ryb, owoców morza itd. – a także produktów niskoprzetworzonych – np. nabiału.

Wśród bardziej znanych w Europie firm w rankingu znalazły się m.in. Amazon (5), Primark (10), Speedway (14), Costco (27), Apple Stores (28), Dollar General (33), Aldi (35), Walgreens Boots Alliance (47), Sony Electronics (59), The Home Depot (67), 7-Eleven (83), Sephora (94), Kroger (96) i Levi Strauss (100).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także