12.02.2021/12:56

Redukcja emisji CO2 i zużycia wody. Carlsberg podaje wyniki działań zrównoważonego rozwoju

Jak informuje producent, najnowszy raport zrównoważonego rozwoju grupy pokazuje znaczne postępy w osiąganiu celów określonych w strategii Together Towards Zero oraz podkreśla znaczenie współpracy z lokalnymi społecznościami, partnerami biznesowymi i globalnymi ekspertami w całym łańcuchu działalności.

– Rok 2020 był wymagający dla naszego biznesu, klientów i pracowników na całym świecie. Dokładaliśmy starań, aby pomóc społecznościom lokalnym w tym trudnym czasie, pracując jednocześnie nad osiągnięciem naszych ambitnych celów: redukcji emisji dwutlenku węgla i zużycia wody. Nie pozwolimy, aby COVID-19 zmienił nasz kurs – powiedział Cees 't Hart, prezes zarządu Grupy Carlsberg. 

– Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celów wyznaczonych na rok 2022. Od 2015 r. zmniejszyliśmy emisję CO2 przy warzeniu piwa o 39 proc., zredukowaliśmy emisję „beer-in-hand” o 7 proc., a zużycie wody o 18 proc. na każdy hektolitr uwarzonego piwa – dodaje. 

Najważniejsze osiągnięcia:

•    Redukcja emisji CO2 w łańcuchu wartości: nawiązano współpracę 
z partnerami i dostawcami na każdym etapie łańcucha wartości w zakresie surowców, opakowań i chłodzenia - w celu zidentyfikowania, sprawdzenia  i wdrożenia bardziej zrównoważonych rozwiązań.

Dzięki temu w latach 2015-2019 udało się zmniejszyć o 7 proc. względną emisję „beer-in-hand”. Grupa Carlsberg jest też na dobrej drodze, aby osiągnąć swoje cele czyli 15proc. redukcji CO2 do 2022 r. i 30 proc. do 2030 r.

•    Ochrona wspólnych zasobów wodnych na kluczowych obszarach: 
w 2020 r. rozpoczęto współpracę z firmą Desolenator w Indiach w zakresie  zrównoważonego oczyszczania wody z wykorzystaniem energii słonecznej. Dzięki temu mieszkańcy 4-tysięcznego miasteczka mają zapewnione 20 000 litrów wody dziennie. W Wietnamie rozpoczęto współpracę z lokalnymi władzami w celu poprawy infrastruktury, która zapewni dostęp do świeżej wody dla około 20.000 osób.

•    Warzenie piwa przy mniejszym zużyciu wody i niższej emisji: 
8 browarów należących do Grupy jest już neutralnych pod względem emisji CO2. Od 2019 r. emisja dwutlenku węgla na hl piwa warzonego w browarach Grupy zmniejszyła się o 12 proc., a zużycie wody o 7 proc.

Testowane są także innowacyjne technologie, takie jak stacja do recyklingu wody w duńskim browarze Fredericia. Dzięki obiegowi zamkniętemu wody wykorzystywanej do procesów produkcyjnych, browar stanie się światowym liderem pod względem efektywności jej zużycia, zmniejszając jej wykorzystanie z 2,9 do 1,4 hl/hl. 

•    Wspieranie społeczności podczas pandemii: w browarach Grupy Carlsberg na całym świecie linie produkcyjne były przestawiane, aby produkować alkohol do dezynfekcji rąk. Przekazywano sprzęt i napoje bezalkoholowe dla pracowników służby zdrowia. Organizowano też kampanie mające na celu wesprzeć ciężko doświadczony przez COVID-19 sektor hotelarsko-gastronomiczny. Ponadto Fundacje Carlsberg, Ny Carlsberg i Tuborg przekazały w czasie pandemii łącznie 109 mln koron duńskich (ok. 65 mln zł) na wsparcie badań, sztuki, kultury i społeczeństwa obywatelskiego.

•    Większa dostępność piw bezalkoholowych: 100 proc. międzynarodowych marek premium należących do Grupy Carlsberg i jedna trzecia wszystkich marek ma obecnie warianty bezalkoholowe. W 2020 r. wolumen sprzedaży naszych piw bezalkoholowych wzrósł o 11 proc. (o 83 proc. od 2015 r.).

•    Kultura „zero wypadków”: w ub. roku wprowadzono rygorystyczne środki ostrożności, aby zapewnić bezpieczeństwo i dobre samopoczucie pracowników w browarach i biurach Grupy Carlsberg na całym świecie. Udało się także obniżyć wskaźnik wypadkowości o 19 proc., a ponad 11 tys. kierowców (95proc. wszystkich kierowców Grupy) ukończyło szkolenie online w zakresie bezpieczeństwa na drogach.

•    Wkład ekonomiczny: Biznes i produkty Grupy Carlsberg odgrywają ważną rolę w gospodarkach, łańcuchach dostaw i społecznościach lokalnych na całym świecie. Globalnie Grupa Carlsberg w 2020 r. zatrudniała bezpośrednio ponad 40 tys. osób bezpośrednio,  a ok. 1,09 mln osób znalazło pośrednio zatrudnienie w całym łańcuchu dostaw, w tym w ciężko doświadczonym kryzysem sektorze HoReCa.

Wartość ekonomiczna wygenerowana przez Grupę w ub. roku wyniosła ok. 85 mld DKK (ok. 51 mln zł),  o 11proc. mniej niż w 2019 r. Zarząd Grupy podkreślał także potrzebę wspierania przez rządy branży piwowarskiej i powiązanych z nią sektorów, aby móc utrzymać wszystkie miejsca pracy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także